OSB-podna ploča: vrste, cijene, recenzije. Podizanje podova s ​​OSB pločom

Na građevinskom tržištu postoji mnogo materijala za oblikovanje poda, kao i njegovo poravnanje. Kao osnova, konkretni estrih ili samo-izravnavajuće smjese.

U tom slučaju postiže se pouzdanost i izdržljivost grubog sloja, na kojem se može postaviti ukrasna podloga. Pa ipak, korištenje betonski estrih nije uvijek moguće, a posebna rješenja s učinkom izravnanja vrlo su skupe. Zamijenite funkcije oba materijala i dopušta OSB ploču za pod, koja pruža čvrstu sigurnosnu granicu i jednostavno se postavlja. Takav premaz je drvo-čip ploča, koja je izrađena od dugih čipova crnogoričnih vrsta. Što se tiče performansi, ovaj materijal dobro se uspoređuje s MDF i iver pločom, iako je trošak takvog rješenja također značajan. Kako opravdano korištenje takvih ploča kao podnog obloga i kako pravilno izvršiti njihovu instalaciju pomoći će razumjeti pregled u nastavku.

Karakteristike OSB ploča

OSB podna ploča

Proizvođači nude materijal u širokom rasponu veličina, ali postoje ograničenja. Dakle, raspon dimenzija dužina je 24,4-28 cm i širine -. 6-25 cm od točke gledišta instalacije podnog ima najveću vrijednost debljine, koji se razlikuje od 0,6 do 2,2 cm Ovaj parametar je glavni kriterij. izbor u ovom slučaju, jer će ovisiti o pouzdanosti i izdržljivosti poda. Što je veća debljina, veća je opterećenja koja mogu izdržati OSB ploča. primjena jer se pod tih ploča podudara s mehaničkim utjecajima, koje se mora oduprijeti strukturom drvenih čipova premaza. Ali kako se debljina povećava, visina prostorije također će se smanjiti, stoga je važno uravnotežiti snagu i podizanje poda. Strukturni podaci materijala također su važni. Krajevi panela mogu biti ravni ili razmaknuti. Druga mogućnost, usput, uključuje vezu tipa "šiljasti utor", koji osigurava visoku gustoću adhezije.

Raznolikost ploča

Postoji nekoliko vrsta takvih ploča. Razlikuju se u izvedbi, omogućujući vam da uzmete u obzir specifičnosti i uvjete rada premaza u određenoj prostoriji. Najjednostavnija vrsta materijala je niz od RSD-1, koji ima minimalni učinak modula elastičnosti pri savijanju i mogu se koristiti samo u uvjetima niske vlažnosti. Zatim slijedi OSB pločica za drugu kategoriju poda, koja se može koristiti za izradu nosivih konstrukcija i pod uvjetom da je apsolutno suha. Drugim riječima, ovaj materijal je već pogodan za polaganje na podu. Još više isplativo u smislu pouzdanosti OSB-3 ploča, koja kombinira prednosti prve dvije mogućnosti. Takvi se listovi mogu koristiti kao element noseće strukture, ne obraćajući pažnju na visoku vlažnost zraka. OSB-4 model je najprikladniji u pogledu svojih operativnih svojstava. U ovom slučaju, postoji povećana čvrstoća i sposobnost da izdrže obilne učinke vlage.

Izbor optimalne OSB ploče za pod

osb pločice za cijenu cca

Glavna stvar prilikom odabira ovog materijala nije miješati modele za podu s pločama za dekorativne oblaganje i krovove. Za ove ploče nema posebnih oznaka, no moguće je da se usredotočite na kategorije. Dakle, optimalna OSB ploča za pod ima treću kategoriju. Takve ploče udovoljavaju zahtjevima za čvrstoću i sposobne izdržati učinke vlage. Naravno, kvaliteta podnice će imati koristi samo ako kupite model četvrte kategorije, ali u ovom slučaju, cijena će se značajno povećati. Još jedan važan kriterij izbora je ekološka prijateljstvo. Dodavanje sintetičkih komponenti i smola smanjuje sigurnost okoliša materijala, ali postoje i različite opcije. Najopasniji i bliski prirodnom drvu je kanadski proizvod koji odgovara europskoj standardi zaštite okoliša E1.

Tehnika slaganja betona

izravnavanje poda s pločom

Rad bi trebao početi temeljito čišćenje. Činjenica da je fiksiranje panela biti proizvedena ne koristite nokte, a slijetanje na podlogu za ljepilo, tako da je vrlo važno osigurati čistoću betonske površine. Čak i sitna prašina može utjecati na kvalitetu prianjanja, tako da neće biti suvišno vakuumirati mjesto ugradnje. Prije nego što započnete instalaciju poda OSB ploča, morate primetovanie betonski temeljni premaz. To se ponavlja kako bi se povećala adhezivnost ljepila. Zatim se materijal rezati, a zatim slijedi obilježavanje područja polaganja, tako da zidovi imaju deformacijske praznine od oko 3-5 mm. Između ploča su napravljeni iste interme.

Postavljanje ploča je napravljeno s pomakom šavova u dva susjedna elementa. To jest, ne bi trebalo formirati križne zone, gdje se približavaju četiri kuta različitih ploča. Što se tiče ljepila, poželjno je koristiti gumeni parket. Ako koristite OSB ploču za pod, čija debljina prelazi 2 cm, neće biti suvišno osigurati dodatno pričvršćivanje uz pomoć pogonskih klinova.

Spuštanje na dno poda

podna instalacija sa štednjakom

U slučaju drva, možete koristiti pričvrsnice u obliku noktiju. Metalni predmeti mogu se utopiti u ploči, kao što je to uobičajeno zaostajanje prilikom pričvršćivanja na sanduku. Kako se operacija provodi, radna područja trebaju se mijenjati uz pomoć električnih ili ručni zrak. Zahvaljujući tim alatima, naročito se uklanjaju nepravilnosti na površini. Treba imati na umu da je poravnanje drveni pod OSB-ploča će pružiti dobar rezultat samo pod uvjetom da površina grube plohe nema ozbiljnih nedostataka. Stoga se prije postavljanja ploča treba koristiti ravnina ili brusilica. Konstrukcija kuta u ovom slučaju je ista kao u slučaju betona. U završnoj fazi, trebali biste izvoditi i brušiti zglobove. Opet, najbolji rezultat dobit će samo posebna oprema. Na primjer, vibrirajuće brusilice osiguravaju visokokvalitetnu obradu u kombinaciji s brušenom mrežom za ploču od gipsa.

Priprema za doradu

osb štednjak za podove

Pločice se mogu koristiti i kao osnova za daljnji dizajn podova, te kao samostalni završni sloj. U oba slučaja važno je osigurati osnovno izravnavanje poda s pećnicom OSB, a zatim nastaviti do završne faze završetka. Dakle, ako namjeravate koristiti materijal kao gornji sloj za završnu obradu, neće biti suvišno dati njegovu površinu estetski izgled. To je učinjeno uz pomoć boja i laka premaza nakon čišćenja ploča. Dovoljno je nanijeti dva sloja boje ili laka. Ako se planira koristiti zasebnu dekorativnu prevlaku, može se zahtijevati posebna priprema. Na primjer, u slučaju laminatni podovi poželjno je polaganje podloge, a prije polaganja materijala za valjanje, glatkom površinom ploča dobiva se uz pomoć brusnog stroja. Također je moguće postaviti keramičke pločice s keramičkim granitom, ali ovaj podovi trebaju biti izvedeni samo na debelim OSB pločama.

Koliko su OSB ploče?

debljina podne ploče

Cijene se razlikuju u prilično širokom koridoru. Specifične brojke određene su različitim čimbenicima, uključujući izvedbu, veličinu, proizvođač itd. Najjeftinija kategorija uključuje tanke i zahtjevne OSB ploče za pod - cijena u ovom slučaju može biti 170-190 rubalja. za 1 m2. To su modeli drugog i trećeg razreda. Ako vam je potreban kvalitetniji materijal, obratite se OSB-4 ploči. U ovoj kategoriji možete pronaći premaze visoke čvrstoće po cijeni od 300-350 rubalja. po m2.

Graditelji napominju da je materijal jednostavan za ugradnju zbog svoje male težine i jednostavnosti rukovanja. Ploče se lako prilagođavaju dimenzijama bilo koje konfiguracije. S gledišta eksploatacije, materijal se također pokazuje vrijedno. Ali bez određenih nedostataka, nažalost, to ne čini. Na primjer, neki vlasnici takvih premaza žale se na buku, što uzrokuje OSB ploču za pod. Recenzije ukazuju da u kombinaciji s parketom i laminatom takve ploče škripe. Obično je to zbog pogrešne tehnologije slaganja, u kojoj nije predviđen uređaj podloge. Također treba imati na umu da se OSB ploče ne mogu koristiti u prostorijama koje su podložne povećanim zahtjevima za zaštitu od požara.

štednjak za os

Skupina materijala od drvne čipove u krugovima stručnjaka odavno se smatra zastarjelom. Funkcije iste iverice ili MDF-a danas su zamijenjene plastikom, kompozitorima i tehnološkim smjesama za podnošenje. S druge strane, OSB-ploča za podu može se smatrati savršenijim sredstvom za završnu obradu, čija je kvaliteta izvedbe povećana zbog sintetičkih aditiva. S jedne strane, ona je otišla u plus materijal, ali s druge strane - temelj drva izgubio gotovo jedinstvenu prednost u obliku prirodnosti. U stvari, tekstura drveta i njezin izgled su sačuvani, ali inače takvi paneli su hibrid stare ploče od čestica i novi sintetički građevni materijali.