Bajka `Ugly Duckling`: autor, heroji, sadržaj, recenzije

Tko od nas nije divio ponosni i graciozne ptice - labudove. Ove veličanstvene i snijeg-bijele ljepotice s izvrsnim držanjem odmah podsjećaju na priču o danskom bajke pisca Hansa Christiana Andersena „Ružno pače”. Ovo djelo je čudo! Povijest ružno pače pretvorilo u prekrasnoj labuda i dotakne duše mnogih djecu i odrasle. Veliki pripovjedač mogao vrlo dubok i senzualan opisati svu jadnu avanturu, pilić nesreće dok se pretvorio u veličanstven ptice.autor ružno pače

Svijet bajki velikog danskog majstora

Već u ranom djetinjstvu, a većina zna autor „Ružno pače” - Hans Christian Andersen. Svijet od njegovih priča su vrlo raznolike. „Snježna kraljica”, „Mala sirena”, „Princeza i graška”, „The Nightingale”, „The Wild Swans” - to su pravi remek-djela, koja su poznata u cijelom svijetu. Mnogi od Andersenovih bajki likova postao uobičajen tijekom života pisca. Hans Christian nije smatrao sam dječji pisac, mnogi od njegovih djela postavlja vrlo dubok odrasle problem. Što su oni, bajka autor „Ružno pače”?

Među ogromnim brojem Andersenovih djela, mnoge su kreacije sa sretnim završetkom, koje djeca jako vole. Također u zbirci postoje ozbiljne priče koje samo odrasli mogu razumjeti. Umovi djece i njihovi roditelji očaravaju prekrasna priča pod nazivom "Thumbelina" o sitnoj djevojčici koja je odrasla u cvjetnom pupoljku. Motiv čudotvorne preobrazbe junaka omiljen je u pripovijedima Hans Christian. Dakle, u bajci "The Princess on the Pea", čitatelji vide neupadljivu djevojku koja je postala princeza.

Istinska ljubav i samo-žrtva portretira autorica u bajci "Divlji labudovi". Djevojka Eliza s rizikom za život spašava svoju braću od čarolije zlih maćeha. Ovaj je rad dramatičniji. No, tragedija je puna priče o mladoj sireni koja je žrtvovala svoj život zbog svog voljenog princa. Andersen je pokazao veliku snagu prave umjetnosti u bajci "The Nightingale". Prikazujući veličinu i duhovnu prazninu pisca u radu "Nova kraljica haljina". Ne možete zamisliti bajke velikog Danea bez tajanstvenog malog čovjeka koji daje poslušnoj djeci prekrasne snove - Ole Lukoye.ružna bajka patka

Koncept književne priče

Kreativna baština G. Kh. Andersena uglavnom se sastoji od književnih priča. Donijeli su autoru svjetske slave "Ugodno patka". U početku je pisac prepričao neke narodne priče, a zatim počeo stvarati svoje djela u ovom žanru. Literarna priča se zove pripovjedni žanr, koji ima čarobno fantastičan sadržaj, izmišljene ili stvarne heroji, bajkovit ili stvarnost. Pisci su u ovim spisima podigli moralne, estetske, društvene probleme društva.

Rane priče GH Andersena slične su djelima braće Grimm: one sadrže jednostavnu i prirodnu intonaciju pripovijesti naroda. Njegova prva zbirka bila je pod naslovom "Bajke pripovijeda djeci", gdje postoji mnogo slično folkloru. Kao temelj zbirke, uzeo je 10 priča, koje su mu rekli kao dijete. Iz ovih djela, čitatelji otkrivaju ljepotu i duhovnu suštinu svijeta.

Koji je glavni autorov autorov priča o "ružnom patku"? Pisac iskazuje iskrene duše i neposredne osjećaje. U slikama tragičnih aspekata života, dobrota je i dalje gornja ruka. Andersen vjeruje da u samoj osobi uvijek dobiva božansko načelo. Sam pripovjedač vjerovao je u dobrog Boga. Vjerovao je da svaki događaj u životu osobe pokazuje da pripada Gospodinu. Prema pisacu, samo će vidjeti i postati bolji koji će preživjeti mnoge testove i terete u životu.

Najviše voluminozna književna priča o Hans Christianu je "Snježna kraljica". Autor u njemu dotakne vrlo duboke probleme. Glavna stvar koju je pripovjedač pokazao je svestrana moć ljubavi, sposobna za prevladavanje prepreka. Podebljana djevojka Gerda ne samo da je spasila brata Kaija iz četvrtine Snježne kraljice, već mu se i vratila ljubazno srce.

Andersen Ugly Duckling

Težak pisac i autobiografske trenutke u bajci

U Danskoj je drevni grad Odense. Bilo je tu da je autor "Ugnijeg patka" Hans Christian Andersen rođen 1805. godine. Njegov otac bio je jednostavan čarobnjak. Živio je u siromašnom stanu, bio je okružen običnim ljudima, blagovao je skromnu hranu. Ali u najjednostavnijim je stvarima vidio čuda, jako je volio slušati priče starijih. Često je zurio u kazališne plakate. Bio je domaće lutke i igrao je cijele predstave.

Takve fantazije dovele su Hansa na kazališne aktivnosti. Uredio je lutkarsko kazalište kod kuće. On je sam napisao scenarij, napravio scenograf i papirnatu odijelu. Nakon sprovoda njegova oca 1819. godine, mladić se preselio u glavni grad Danske - Kopenhagen. Sanja o tome da postane sretan, pokušava ostvariti svoj san i postati glumac. Ljubazni ljudi su mu pomogli da uđe u gimnaziju. Četrnaestogodišnji dječak morao je sjesti za stol s učenicima mnogo mlađim od njega. Andersen je odbacio puno ismijavanja i poniženja od strane kolega. Hans je prošao test i diplomirao s gimnazije. Zatim je ušao u sveučilište. Bio je to razdoblje iz njegova života koje je pisac prikazao u knjizi "Ugly Duckling".

Kao poznati gospodar te riječi, Andersen je sam shvatio da on koristi svijet. Stoga se osjećao sretnim. Svaka nova bajka donijela je mnogim radosnim emocijama svojim čitateljima. Hans Christian je počeo čitati bajke prije običnih ljudi. Nije se stidio nižeg porijekla, već je naprotiv želio da njegova djeca čitaju knjige iz iste siromašne obitelji kao i on. Prije svega, pisac je mrzio prazne, neznatni, pohvalne i lijen predstavnike visokog društva.

Značajni ljudi, koje je Andersen ismijavao u svojim knjigama, bili su nezadovoljni svojim neugodnim ismijavanjem. Nisu mogli shvatiti kako bi se ovaj sin cipela mogao ismijavati. Uostalom, čak ima i prezime niskog porijekla. Samo na 50. rođendan autor je prepoznat u svom rodnom gradu Odense. Danom dodjele naslova počasnog građanina građani su osvjetljavali osvjetljenje.koji je napisao ružnu patku

Kratak sadržaj bajke "Ugly Duckling"

Hans Christian objavio je svoju priču 1843. Mnogo je djece zainteresirano za pisanje "Uginog patka", i to ne čudi. Uostalom, problemi koji je Andersen postavio u ovoj priči važni su i danas. Ruski danski jezik verzija je prevedena od strane Anna Gansen. U skladu s parcem-semantičkim dijelovima priče, djelo "Ugly Duckling" može se podijeliti u pet dijelova:

1. Težak život duge pače u ptičijem dvorištu. Bilo je to ljetno sunce. U jednoj staroj dvorani, među leševima od krznene gomile, mamomica-patka sjedila je na piliće. Već je postalo jasno da su likovi "Uginog pače" životinje. Dječice su s velikim oduševljenjem gledale na velike listove oko njih. Patka je smirila djecu zbog činjenice da je svijet mnogo veći od tih biljaka, a ona još nije u potpunosti vidjela. Iskusna patka došla je do mlade majke i upitala se o situaciji. Mama je bila zadovoljan svojim mladuncima, samo jedna mačka iz najvećeg jajašca nije mogla proći. Ducks su odlučili da je jaje puretina slučajno pogodilo gnijezdo. Napokon je došao ovaj trenutak. Od posljednjega jaja pojavio se pilić, koji je bio vrlo različit od ostalih, čak i njegova majka nije se svidjela. Odlučila je provjeriti zna li plivati ​​kao i svi drugi paukovi.ružna analiza pataka
  2. Početak lutanja. Upoznajte pače s pravim prijateljima. Jednog sunčanog dana cijela je obitelj otišla do jezera. Sva su djeca bila žuta. Samo je jedan nasljednik bio siv, ali je plivao kao dobar kao ostatak. Nakon plivanja patka je odlučila pohvaliti svoje piliće i voditi sve do ptičjeg dvorišta, pokazati "društvo". Prije toga, ona je naučila djecu kako se ponašati pred stanovnicima suda, da se klanjate njima. A što su bili stanovnici dvorišta? Pilići su promatrali kako obitelj patka borio se zbog glave ribe koje su bacili njihovi gospodari. U dvorištu se nalazio užasan vrisak. Tada je jedna patka španjolske pasmine pozitivno ocijenila novu obitelj. Samo je jedan, većina "neugodan" mladunac, prouzročio joj je i sve iritacije. Majka-patka najprije je ustala za zaštitu sive pače, rekavši da će prerasti i postati istaknuti drake. Tada su sva djeca otišla igrati. Svi su htjeli uvrijediti sivo pače. Neprekidno su ga mučili. Tijekom vremena, čak su ga i njegova braća, sestre i majka mrzili. Usisavači su podlegli poniženju i ismijavanju. Nije znao kako izaći iz ove situacije. Jedini bijeg za njega bio je bijeg iz kuće.Tko je bio ružan patka
  3. Susret s guscima. Usisavači su nekako uspjeli prebroditi ogradu. Tamo je odmah upoznao divlje patke, također se počeo smijati svom ružnom izgledu i brinuti se da nije tražio rodbinu za njih. Nekoliko dana kasnije dva su važna čavala došla do jezera. Izgled pridošlice im se činilo zabavnim, pa su čak odlučili pokazati svojim ženama. Samo to nije bilo predodređeno: lovci su počeli pucati na guske, a dva nova prijatelja bili su mrtvi. Onda je lovac došao do jezera kako bi skupio plijen. Siva patka bila je jako uplašena. Ali čak i nije mu se svidjelo psa: nije dodirnula pilić. U strahu je sjedio u trsku do večeri, a zatim odlučio pobjeći.
  4. Patnja poroka jarke je zimi. Siromašna pilija lutala je cijeli dan. Naposljetku je vidio kolibu. U njoj je živjela starica, piletina i mačka. Domaćica je odlučila napustiti pilić kod kuće, nadajući se da će uzeti jaja. Mačka i piletina se na sve strane nasmijali na pače, ali nikada nije nosio jaja. Jednom kada je pilić osjetio da je jako privučen za plivanje, pa je otišao živjeti do jezera. Jednom je vidio vrlo lijepe ptice. Bili su labudovi. Vrištali su, a pilić je vikao natrag. Nije se usudio pristupiti važnim pticama, bojeći se da će ga odbaciti, kao i svi ostali. A onda je došla hladna zima. Kako ne bi smrznulo, pače moralo stalno plivati. Ali to nije spasilo siromašne. Bio je potpuno iscrpljen i zamrznut na led. Jedan seljak vidio je pače i odveo ga kući. U novom okruženju pilić nije bio upoznat. Bio je uplašen maloj djeci koja su se htjela igrati s njim. Odmaknuvši od njih, prasadi proliveno mlijeko i zapljusnulo se u brašno. Morao je provesti zimu u grmlju pokraj jezera. Bilo je hladno i gladno.
  5. Proljetno buđenje i neočekivana preobrazba pače. Jednom u proljeće pilić je izašao iz trske i odletio. U blizini cvjetnih jabuka, iznenada je primijetio ponosne i lijepe bijele labudove. Usisavač je bio tužan. Ali, sjetivši se svih mojih lutanja, odlučio sam otići tim pticama, čak i ako to zaključe. Usisavači su se spustili u vodu i počeli lagano ploviti na labudovo stado, a oni su plovili kako bi ga susreli. Usisavao je duboko spustio glavu ispred labuda, očekujući da će ga ubiti. I iznenada u vodi vidio je njegov odraz. Tko je bio ružan patka? Bio je to prekrasan veličanstveni labud! Ostale ptice plivale su pokraj mladog lijepog muškarca i milovale ga svojim dugim kljunovima. Rado su ga prihvatili u svoje stado. Djeca su potrčala, počela bacati kruh pticama i nazvati novu najljepšu labud. Prije toga, pače nisu ni sanjale na takvu sreću.

Ovdje je sažetak "Uglađenog patka". Tužna priča završila je sretnim završetkom.proizvod ružno pače

Analiza "Ugly Duckling": žanr, tema, stil pisca

Vjeruje se da je u ovoj priči Andersen skrivao svoju biografiju. Sam naziv stvaranja vrlo je neobičan i oksimoron. Jedan i isti junak djeluje i ružno i lijepo. Tko je napisao "Ugly Duckling" i u vezi s kojim - već je jasno. U kojem žanru je djelo napisano? Naravno, ovo je književna priča. Ali ima i druga obilježja. Postoje motivi mitova, budući da je tema progonstva bila vrlo blizu drevnih mitova. Vrlo često heroj takvih djela ne može kontrolirati svoju sudbinu - druge snage dominiraju njime.

Patuljka na prsima djeluje kao predstavnik divljine, koji instinktivno preživljava čak iu najtežim uvjetima. Divlja priroda se očajnički bori za postojanje. Razlog za protjerivanje pače nije bio njegov ružan izgled, već bio različit od ostalih. Nitko ne zna kako se labudovo jaje pokazalo da je u gnijezdu. Autor pokazuje kakve su testove heroja morali proći prije nego što su svi počeli diviti njegovoj ljepoti. Glavna tema "Uginog patka" je borba između dobra i zla. Preobrazba neupadljivog pilića u snježnobijela lijepa je samo ljuska, ali ne i osnovno značenje bajke. Andersen je pokazao da je duša male pače otvorena za ljubav i dobro.

U stilu autora postoji posebna dinamika. Svi se događaji razvijaju s posebnom napetosti. Za iskusniji i živo pripovijedanje pisac koristi široku paletu okreta, „pao mrtav”, „miješa trsku”, „lovci okružen”, „Magla-obavijen”, „trska ljuljao.”

Psihološko bojanje bajke

Posao "Ugly Duckling" je vrlo neobičan. Andersen ne samo da pokazuje sudbinu heroja, već opisuje njegovo mentalno stanje u različitim situacijama. To je učinio uz pomoć monologa. Patka se neprestano odražava našto je tako ružan. Autor mu pokazuje da je umoran ili tužan. Psihološko stanje pače posebno je jasno prikazano u trenutku transformacije u lijep labud. Nije bilo ograničenja na njegovu radost. Andersenova priča "Ugledan patka" vrlo je senzualan, nadilazi čitatelje s iskustvima za mali heroj.

Ideja i problemi rada

Heroj Andersenova knjiga The Ugly Duckling morao je mnogo patiti i biti ponižen, ali, nakon što je prošao takav usamljeni i težak život, mogao je doista poštovati njegovu sreću. Ideološko značenje priče izraženo je sljedećim pojmovima:

• U životu, ne sve je jednostavno i lako, ponekad postoje patnje i radost, grubost i ljepota.
  • Za akutnu percepciju sreće, osoba treba lutati i patiti.
  • Duševnost i unutarnji talent zasigurno nagrađuju sudbina.
  • Plemenitost i velikodušnost očituju se nakon patnje i neočekivane sreće. Uostalom, naučio je patka da oprosti svojim počiniteljima.

Treba napomenuti da u alegorijalnom obliku priča pokazuje borbu koju je Andersen morao voditi na putu do slave.Ugly Duckling Review

Zaključci o osobnosti autora

Ime priče dugo se razvilo u metaforu. Takav nominalni izraz, kao "ružan patka", zove se neinformirani adolescenti, čiji se izgled samo formira. Iz ove autobiografske pripovijetke dolaze sljedeći zaključci o Andersenu:

• Pisac, kao i njegov junak, patio je puno patnji, nesporazuma i ismijavanja nepristojnih ljudi.
  • Andersen je imao vrlo ranjivu i osjetljivu dušu.
  • Poput heroja bajke, autor je bio velikodušan čovjek koji je oprostio svojim prijestupnicima i neprijateljima.
  • Andersen je imao veliku vjeru u pobjedu dobra, ljepote i pravde.

Mnogi odrasli i djeca ostavljaju povratnu informaciju o "Ugly Duckling" od Hans Christian. Roditelji odmah vide bajkovitu obrazovnu pozadinu. Vjeruju da ne možete pogoditi kako će se dijete odrasti. Možda je u djetinjstvu ružan i neugodan, ali postaje odrasla osoba, postići će mnogo. Čitatelji zaključuju da sve dolazi onome koji može čekati. Požuriti s osudom osobe to nije nužno. Roditeljska bajka "Ugly Duckling" uči da voli svoju djecu ne za izgled, nego da ih obrazuje predivnu dušu. Mnogi čitatelji vole neprekinut karakter krhke patke, koji nije nadvladao mnoge poteškoće.

Djeca nakon čitanja bajke "Ugly Duckling" razmišljaju o tome koliko je teško biti drugačije od ostalih. Osuđuju kućne ljubimce koji nisu bili prijatelji s labudom i zadirkivali ga. Dobra djela neke osobe mogu nadvladati sve nedostatke svog izgleda.

"Uglađena patka" u kulturi

"Ugrožena pačica" Andersen zaslužuje snimanje filmova, skladatelji su pisali glazbu. Poznati virtuoz Sergej Prokofiev napisao je glazbenu priču s istim imenom za glas i glasovir. Dva animirana filma temeljena na ovom radu snimljena je u Walt Disney. Sovjetski film 1956. objavio je crtani film "Ugly Duckling".

U Danskoj i drugim zemljama svijeta, Hans Christian Andersen i njegovi bajkoviti heroji obiluju mnogim spomenicima. U 2010. godini otvorio je zabavni park posvećen pričama danskog pisca u kineskom Šangaju.