Lermontov M. Yu., "Hero našeg vremena": recenzije, analiza i karakterizacija likova

Najpoznatiji proznih djela

M. Yu.Lermontov se može nazvati roman "Hero našeg vremena". Divili su se poglede njegovih suvremenika o radu. Prvo, budući da je knjiga bio prvi lyrico-psihološki roman u Rusiji. Drugo, Lermontov u vrijeme pisanja romana imao je samo 24 godine. Razgovarajmo o radu, njegovim herojima i mišljenjima kritičara i čitatelja.

junak naših vremenskih pregleda

Romantizam i realizam u radu

Prije svega, prilikom analize posla ne smije se zaboraviti da je on bio romantičan Lermontov. "Hero našeg vremena" (recenzije o radu bit će raspravljano u nastavku) kombinira ipak dva počela - romantična i realistična. Prvi je bio izrazito akutan slika Pechorina. Zapravo, on je tipičan romantični junak. Mladić, razočaran životom, suprostavljen društvu, pogrešno shvaćen, usamljen i izgubljen. Ipak, postoje i realistične osobine karaktera koji nisu karakteristični za romantični junak.

Realizam se očitovao u opisu umjetničkog svijeta romana. Ovo je Kavkaz, i likovi sekundarnih junaka. Na primjer, stvarajući sliku Maxim Maksimycha, Lermontov se okreće realizmu. Što se tiče događaja opisanih u dnevnicima Pechorina, oni kombiniraju značajke oba smjera. U ovom poslu nema posla, a poznat je za romantizam, dvuhmiriyu i misticizam.

Značajke sukoba

U ovom se radu usredotočio na unutarnji sukob svog junaka Lermontov ("Heroj našeg vremena"). Razmatranje suvremenika o tome. Na primjer, Belinsky je također vidio glavni problem romana u unutarnjim proturječjima Pechorina. Njihova osnova je dvojnost junaka. S jedne se strane može osjećati tanko, diviti se zvjezdanom nebu, razumjeti ljepotu prirode. S druge strane - Pechene nemilosrdno ubija Grushnitskog, rugajući se. Karakterizira je jazavost, koja se očituje u susretu s Maksimom Maximichom i nakon smrti Bele. Unutar junaka postoji stalna borba - jedan dio svoje osobnosti žedan za avanturom i akcijom, drugi - zlo, ironično i cinično kritizira ove impulse.

Lermontov junak naših vremenskih pregleda

Slika glavnog znaka

Pregled Lermontovove knjige Heroj našega vremena uglavnom se temelji na slici protagonista. Radi se o njemu, prije svega, kritičarima i čitateljima. Dakle, Grigory Pechorin je glavni lik romana. Nije običan, pametan, ali nesretan. Sam Lermontov napisao je da je na toj slici ponovno stvorio suvremenog čovjeka kojeg je "prečesto sreo u svom životu". Pechorin doslovno sastoji se od proturječja u odnosu na prijateljstvo i ljubav. On je zauzet u potrazi za smislom života, sudbinom čovjeka, slobodi volje, izboru puta.

Često se Pechorin pojavljuje u vrlo nepristranom svjetlu. Na primjer, kad ljude pate, ometa njihovu sudbinu, uništava njihove živote. Ipak, u njegovoj se osobnosti nalazi nešto što privlači druge prema njemu, podređuje ga volji, prisiljava ga da se suosjeća s njim. Svako poglavlje knjige otkriva dio duše heroja, tako da će na kraju čitatelj vidjeti cjelovitu sliku.

junak naših vremenskih pregleda knjige

Slika Maxim Maksimycha

Ovo je jedan od glavnih likova u romanu "Heroj našeg vremena". Svjedočanstva ukazuju da Maxim Maksimych čini mnogo povoljnijim dojam na čitateljima i kritičarima nego sam Pechorin. I ne čudi. Uostalom, ovo je respektabilna osoba, vrsta, otvorena, sretna s životom, ponekad i naivna. Ali takva naivnost samo odlazi na njega.

Prvi put se pojavljuje u poglavlju "Bela" kao pripovjedač. Oči su mu da čitatelj upozna Pechorina. Međutim, jednostavni Maxim Maksimovich teško je razumjeti ono što pokreće glavni lik. Oni su previše različiti s Pechorinom. Rođeni su iz različitih epoha. Zato je Maxim Maksimych uvrijeđen zbog hladnosti mladog časnika na sastanku.

Ženske slike

Na stranicama romana "Hero našeg vremena" ima mnogo žena. Svjedočanstva čitatelja i kritičara upućuju na to da ove slike privlače veliku pažnju. Među njima su Bela, Vera, Princess Mary, undina. Značajka svih tih heroina je da su potpuno drugačiji. Svaki je jedinstven i nema zajedničkih značajki s drugima. Oni su glavni glumci u 3 dijela djela. Čitajući njihove dijaloge s Pechorinom, možemo procijeniti kako se junak odnosi na taj osjećaj, ono što traži u ljubavi i zašto ne postiže ono što želi. Za ove žene, susret s Pechorinom postao je koban. Nitko od njih nije donio sreću.

Bela se pojavljuje ispred čitatelja. Ovo je strastvena, ponosna i emotivno aktivna djevojka. Susret s glavnim likom dovodi je do smrti. Zatim vidimo Mary Ligovskaya, princezu. Ona živi u svom fantasy svijetu. Mlada dama je poput svih predstavnika njezine društvene razine. Pechorin je poučavala okrutnu pouku koja je uzela Grushnitskyjev život. Undine, povremena ljubav protagonista, je nevjerojatno drugačija od ovih žena, iako ima nešto slično Beli - oni su ujedinjeni blizinom prirodom. A ovdje Lermontov opisuje Faith, jedinu ženu koja je mogla razumjeti Pechorin i zaljubiti se u onakav kakav jest. Ali ovdje glavni lik također ne uspije.

junak našeg vremena

"Hero našeg vremena": recenzije knjige njegovih suvremenika

Neposredno nakon objavljivanja knjige bio je vrlo cijenjen. Gotovo svi kritičari primijetili su da je Lermontov doista uspio prikazati junaka koji je apsorbirao glavne značajke ljudi prekretnice. Štoviše, neki, primjerice ST Aksakov, izjavili su nakon objavljivanja romana da je Lermontov, prozni pisac, nadmašio pjesnika Lermontova. VV Kiichelbecker je smatrao da je poglavlje "Marija" najbolja u umjetničkom smislu, budući da su glavni likovi prikazani s posebnim realizmom. Međutim, Pechorinu se nije svidjelo Kiichelbecker. Čak se i oplakivao da je Lermontov potrošio svoj talent na opisivanje "takvog olakšavanja stvorenja - poput neugodnog Pechorina".

Čak i NV Gogol cijenio je roman "Heroj našeg vremena". Kratak pregled velikog pisca može se opisati u nekoliko riječi - nikada nije bilo bolje proze u ruskoj književnosti. Jedini koji nije cijenio djelo Lermontova bila je car Nikola I, dugogodišnja zloglasna ljubavnica pisca. Pozvao je roman odvratno, a njegov junak "pretjerani prikaz neprikladnih znakova". Rad je, prema njegovu mišljenju, štetan i korumpirao umove mladih ljudi.

junak našeg vremena za časopis dnevnika

Pregled Belinskog

Velika rezonancija među piscima, kritičarima, pa čak i političarima bila je uzrokovana "Heroom našeg vremena". Recenzije o knjizi u isto su vrijeme bile dijametralno suprotne. I ako su ga ljudi bliski književnosti pohvalili, službenici i političari su ga nemilosrdno kritizirali. Međutim, odlučujuća uloga u tim godinama odigrala je Belinskyjev stav. I poznati kritičar otvoreno je divio radu. Posebnu pažnju posvetio je složenoj strukturi kompozicije, što je pomoglo otkriti sliku živopisnog glavnog lika.

Belinsky je vidio i cijenio realni početak romana. Primijetio je stvarne osobine na slici Pechorina, što dopušta književnom karakteru da vidi živu osobu. Odaziv o radu "Heroj našega vremena", koji je napisao Belinsky, nije se usredotočio na Pechorinove poroke. Ne, kritika je uspjela u njemu vidjeti tužnu dušu koja nije mogla naći svoje mjesto u modernom dobu. A kako je suptilno i točno Lermontov uspio prikazati tu tugu, kritičar je vidio nevjerojatan talent pisca.

pregled o radu heroja našeg vremena

Mišljenja o romanu danas

Ali što moderni čitatelji misle o romanu "Heroj našeg vremena"? Recenzije, treba napomenuti, uglavnom pozitivne. I danas proizvod pronalazi odgovor publike, unatoč prošlom stoljeću i pol. I ono što je najzanimljivije: mišljenje čitatelja praktički se nije promijenilo. Ipak, Pechorin želi suosjećati, a njegove nepristrane radnje izazivaju neugodnost. Ljudi još uvijek govore o Maxim Maximichu s ljubavlju. Pechorin je osobito blizak adolescentima, jer ih muči ista pitanja o smislu života. Slično su tražili svoje mjesto, pokušavajući shvatiti kako nastaviti. Tako je postao roman za sve vrijeme "Hero našeg vremena".

o knjizi Lermontovog heroja našeg vremena

Povratne informacije za dnevnik čitatelja

Ako želite ostaviti svoje komentare, onda je bolje početi s kratkim opisom mišljenja Lermontovih suvremenika. Poželjno je napomenuti da nisu svi prihvatili roman. U tom smislu, možete spomenuti Nikole I. I nakon toga možete izraziti svoje mišljenje o radu. Podijelite pojavljivanja koja su se pojavila pri čitanju romana, uključujući navodnike koje vam se svidjelo.