Priča o Mikhail Bulgakovovom `srcu psa `: recenzije, glavni likovi, citati

Godine 1988. domaći gledatelji prvi su vidjeli sliku "Srce pasa" V. Bortka. Recenzije o filmu bile su entuzijastične. Verzija zaslona Bulgakovove priče izazvala je oluju radosti. "Srce pasa", citati iz kojih su danas poznati gotovo svi, prije nego što je stvorila prilagodbu na filmskom zaslonu pročitao je nekoliko. Nakon premijere, knjiga je upisala obvezni popis literature svake inteligentne osobe.

osjećaj srca pasa

Koji je razlog popularnosti priče "Psuće srce"? Povratne informacije od publike perestrojke nisu bile slučajno oduševljene. Preobrazhenskih govore o propasti i njezinim uzrocima pokazali su se iznimno važnim u uvjetima kaosa. Knjiga pokazuje odjeke izgubljene države. Krajem osamdesetih knjiga se raspravljalo posvuda: u metrou, električnim vlakovima, tijekom radnog odmora i, kako se pretpostavlja, prema tradiciji sovjetske inteligencije, na malim kuhinjama.

Trideset godina se mnogo promijenilo. U percepciji čitatelja došlo je do značajnog pomaka. Nešto drugačije počelo je govoriti o knjizi "Srce pasa". Čitatelji o priči ostavljaju uglavnom pozitivne. Postoji toliko mnogo mišljenja o knjizi da postaje jasno: hitnost priče o pretvorbi psa u ljudsko biće nije izgubila. Sadržaj recenzija u međuvremenu se nešto promijenio. Sharikov ne uzrokuje toliko prezira. Monolozi profesora osjećaju pretjeranu konzervativnost.

pernata pasinskih medija

Izraz koji ljubitelji pjevanja odozdo trebaju rješavati svoje izravne dužnosti, naime, čišćenje wc-a, daje sliku Preobrazhenskog prezira za jednostavne ljude. Čitatelji to više ne percipiraju s takvim entuzijazmom. Koji je razlog promjena u percepciji priče "Srce pasa"? Čitateljev pregled vrijedi paralelno s opisom glavnih slika. I oni su neobično svijetli, prostrani i složenije u Bulgakovoj knjizi nego što se činilo čitateljima na kraju sovjetske ere.

perle

"Srce pasa" - priča o tome kako je praktičar i znanstvenik podigla beskućnike iz ulice. Nakon što je postupao s siromasima Krakovska kobasica, uzeo je svoje srce, probio dušu i misli. Postao je nešto poput božanstva. Međutim, pas se pretvorio u žrtvu eksperimenta. Sjajno, sjajno, ali apsolutno beznačajno.

citati iz očnjaka

Neuspješan eksperiment

Zašto psa izvaditi iz muškarca? Kako bi se svjetlost mogla pojaviti kao oštar Sharikov? Ali čak i ako hipofiza nije koristila alkoholičar Klim Chugunkin, ali, primjerice, Spinoza, događaj profesora također ne bi imao smisla ni u ovom slučaju. Svaka žena može roditi ženu. Uostalom, rodila je Madame Lomonosov u dubokoj provinciji briljantnog sina. Ovo je mišljenje samog Preobrazhenskog. Međutim, kaže on nekoliko mjeseci nakon operacije. Ali prije u ogromnom stanu postoji nered.

Bulgakov "Srce pasa" napisao je u vrijeme kada je zemlja bila opremljena svalama i slično. Oni su odlučno postupali, jer su vjerovali u časno brzo. Magic, u međuvremenu, nije se dogodilo. Nemoguće je istodobno osvetiti tramvajskim stazama i odlučiti o sudbini stranih ragamuffina. Jučerašnji bravar ne može upravljati odjelom kulture. Nerealno je stvoriti ljudsko biće iz psa, transplantacijom ljudske hipofize i dajući mu ime Sharikov.

"Psa srca" je prožeta zastrašujućim stavom prema upstartima, "pjevačima", onima čija je krivnja profesorskih galoski nestali. Usput, nazvao se Sharikov, koji uopće nije bio zadovoljan s Philipom Philipovichom. Ime njegove žrtve izazvalo je oluju bijesa. "U pećnici to!" - Kaže profesor Zina, shvativši da je u kalendaru, koji je težak na prednjem dijelu, Sharikov oduzeo takvo neugodno ime.

heroji

Koji su likovi ključni za priču "Srce pasa"? Glavni likovi su Preobrazhensky, Bormental, Sharikov. Čovjek s srcem psa u svom dnevniku opisao je asistent profesor kao "stvorenje". Koji drugi termin možeš nazvati jučerašnjem psu, koji je, jedva izgubivši rep, počeo ejakulirati opscen jezik i igrati balalaiku? Sharikov se brzo prilagođava novim realnostima vremena. Postaje "istomišljenik" Shvonder, dobiva poziciju u "Čišćenje".

Prije četvrt stoljeća, Sharikov-Chugunkin je bio povezan s odlaznom prošlošću. Preobrazhensky - s izgubljenim svijetom koji će (tako želi vjerovati) uskoro biti obnovljen. Godine su pokazale da uništeno ne može biti obnovljeno. U modernim čitateljima vjerojatno Polygraph Polygraphovich ne uzrokuje suosjećanje. Ali on, barem, zaslužuje sažaljenje.

Preobrazhensky i njegov pomoćnik

Bulgakov "Srce pasa" napisao je u atmosferi bliski onoj koja je prevladavala početkom devedesetih godina prošlog stoljeća. Tih dana, Preobrazhensky i Bormental bili su percipirani kao modeli inteligencije. Danas, čitatelji primjećuju brutalnost Aesculapiusa prema odjelu.

srce pasa

Ljudi sa sveučilišnim obrazovanjem nisu svjesni da je glupo očekivati ​​od stvorenja koja je treći dan lutala po smeću, a jučer je podvrgnuta humanizaciji i primjerenom ponašanju. Međutim, Sharikov također nije mislio da postane punopravni član društva Preobrazhenskog. "Srce pasa" - priča o neočekivanom rezultatu eksperimenta. Profesor je zainteresiran samo za pomlađivanje.

Bulgakov srce pasa

Uzmi i podijeli!

Koji je glavni dio priče "Srce pasa"? Glavni likovi su u sukobu. Preobrazhensky i Bormental traže od Sharikova ponašanje, dostojno svojega društva. Bivši pas, opterećen hipofizom alkoholičara, ne kritizira njegovu adresu. Najpoznatija su u priči "Srce pasa" citati Preobrazhensky i Sharikov. Neke fraze su postale krilate. Posebno su bili nezaboravni dijalozi, koje heroji knjige vode na večeri.

Zanemarivanje Sharikova šoka liječnika. Da nisu bili za čudo eksperiment, oni nikada ne bi bili na istom stolu s nekim tko zna rijesiti ekonomske probleme u zemlji u jednom trenutku. Prije pojave Polygraph Polygraphovicha u profesorskoj kući Zina nikad nije žurila da ukloni vodu tako brzo iz stola. Službenici Preobrazhenskog nisu sagradili u peći "Engelsov dopis s Kautskyom".

"Da, ne sviđa mi se proletarijat"

Ovaj izraz izazvao je poseban užitak među čitateljima krajem osamdesetih godina. I to ne čudi. Riječ "proletarijat" ispunila je umu čak i djece predstavnika radničke klase. Današnji čitatelji, rođeni devedesetih, jedva su mogli razumjeti dubinu profesorskih primjedbi.

"Nisam Isadora Duncan"

U stanu Preobrazhensky su ljudi u kožnim kaputima. Razlog posjećivanja profesora od strane zbora je pretjeran broj soba. A ovdje započinje napeti dijalog između duhovnog vlasnika stana i manje rječitih članova stambene asocijacije.

transfigured pas

Mnogo godina nakon raspada sovjetske države, kada je antikomunistička euforija već odavno rasipala, čitatelji su objektivnije gledali na Preobrazhensky. Da, to je sjajilo svjetsku znanost. Da, on je intelektualac, estet i snažna osobnost, neovisna. Ali ima u njemu nešto od filistinina, gutljaja, koji koristi Kremlin. Međutim, u knjizi postoji trenutak koji karakterizira ovaj junak kao osobu visokih moralnih ideala.

Neposredno prije "smrti" Sharikova, Preobrazhensky i Bormental provode cijelu večer o budućoj sudbini Polygrapha. Autor ne posvećuje čitatelju detalje razgovora. No poznato je da Preobrazhensky nije spreman na zločin isključivo zbog Bormentala. Heroj također izgovara mudri izraz "Živite u starosti sa čistim rukama".

Teror ne postiže ništa

Karakteristični za Preobrazhensky su njegove izjave o načinu na koji tretira živo biće. Teror, kaže profesor, ništa se ne može postići. On izgovara ove riječi u vezi s pojavom Sharikova u kući. Ali oni sadrže autorsko mišljenje o političkim događajima na kojima je svjedočio.

Preobrazhensky se pokaje za svoje postupke. Nekoliko dana nakon operacije, on razumije što će konačni rezultat eksperimenta biti.

Shvonder

Taj je lik tipičan proleter. Priča se temelji na antitezi. Osoba starog vremena je suprotna slici nove. Autor, naravno, na strani Preobrazhensky.

Shvonder je uvjeren da je najvažnija stvar u životu osobe dokument. Uostalom, gdje se vidi da je osoba bez dozvole boravka živjela? Karakteristične osobine ovog junaka - nametljivost, podmuklost, birokratski ponašanje. Čak i nakon što se Sharik vratio na svoj uobičajeni izgled, on ne prestaje, ali nastavlja zlostavljati profesora.

Koja je ideja o priči "Srce pasa"? Tema knjige su negativne posljedice uplitanja u zakone prirode. Ali ovo problematično djelo nije ograničeno. Prije svega, Bulgakov je iznio pitanja društvene prirode u knjizi "Psićevo srce".

povratne informacije srca pasa

Značenje knjige može se formulirati na sljedeći način: složeni odnos između inteligencije i proletarijata. Međutim, koliko je kritičara, toliko mnogo mišljenja. O priči napisano ogroman broj članaka. No, glavna procjena autorovog književnog rada još uvijek je čitateljska svjedočanstva. I jedino su pohvalni zbog Bulgakovove knjige.