Sve o filmu "Dunkirk": glumci, snimanja, kritike

Film "Dunkirk" (2017) je povijesna drama koja se već temelji na stvarnim događajima. Redatelj snimke bio je Christopher Nolan, priznat majstor militanata i triler. Zaplet filma "Dunkirk" opisuje stvarnu vojnu operaciju za spašavanje vojnika dijelova saveznika koji su uhvaćeni u blokiranom Dunkirku. Mnogi kritičari smatraju filmom pravi remek-djelo u žanru vojne drame i najbolju sliku Nolana u svojoj karijeri. Takva preporuka već jasno pokazuje da je film vrijedan promatranja.

proizvodnja

Redatelj Christopher Nolan zamislio film natrag sredinom 1990-ih. Napisao je nacrt inačice skripte, koja je kasnije revidirana nekoliko puta.

Redatelj je snimio film s tri strane - od zemlje, mora i zraka. Htio je da se vizualno prikazuju priče i tragedija likova u "Dunkirku", a gledatelj osjeća svoje osjećaje na njima, a ne kroz dijaloge ili duge pretpovijesti. Tijekom pisanja skripte Nolan je naučio mnogo povijesnih činjenica i pristupio studijama ozbiljno kao da će snimati dokumentarac. Kako bi prenio točku gledišta vojnika za koje je kontakt s neprijateljem bio brz i izuzetno ograničen, redatelj je odlučio ne pokazati Nijemce na zaslonu.

Znanstveni savjetnik slike bio je pisac i povjesničar Joshua Levin. Zajedno s Nolanom, nazočio je intervjuu s veteranima. Levin je bio toliko inspiriran događajima dunkerske operacije koju je pisao o svojoj knjizi "Dunkirk: povijest preživljavanja".

Priprema za snimanje započela je u siječnju 2016. godine. Prema ugovoru, Christopher Nolan je primio 20 milijuna dolara za režiju i scenarij, ali kasnije se složio s skromnijom naknadom od 20% naknada za box office. Kao što se ispostavilo, nije izgubio, jer je "Dunkirk" prikupio u blagajni više od 500 milijuna dolara.

Tijekom istraživanja vezanih za Operaciju Dunkirk, Christopher Nolan je naučio kako su mladi i neiskusni vojnici koji su doživjeli te događaje. To je utjecalo na njegovu odluku da glavnim ulogama "Dunkirka" daju mladim i slabo poznatim glumcima - Finn Whitehead i Tom Glynn-Carney. Također je odlučio da će svi glumci uključeni u film sigurno biti engleski. Tom Hardy, Kenneth Brana a Mark Rylens je izrazio zanimanje za projekt još krajem 2015. Kao rezultat toga, poznati su glumci odobreni za uloge Farriera, zapovjednika Bolton i Dowset. Još jedna holivudska zvijezda, Michael Kane, izrazio je glas u radio obavijesti.

Finn Whitehead je izabran ključnu ulogu u ožujku 2016. godine, dok su ostali akteri „Dunkirk” - Jack Lowden, Aneurin Barnard i Harry Styles - uključila u projekt ubrzo nakon toga. Sljedećeg mjeseca, Killian Murphy je odobren za malu ulogu vojnika.

U travnju 2016. svi su glumci "Dunkirk" odabrani, bilo je moguće započeti snimanje.

Radite na filmu

Snimanje je započeo 23. svibnja 2016. u Dunkirku. Naredna četiri tjedna snimanja održana je u Urki (Nizozemska). Svi radovi u Dunkirk je mjesto stvarne evakuacije i ulične scene snimljene su u obližnjem gradu Malo-les-Bains, kao i većina zgrada u Dunkirk vrijeme rata bili su uništeni. Filmski studio Universal Pictures u Los Angelesu koristio se za snimanje potonućih brodova i zrakoplova.

Redatelj je odlučio smanjiti korištenje računalne grafike za dramatičnije i realističnije, tako da su snimanje omogućavale pravi rekonstruirani brodovi i zrakoplovi.

Zemljopis filma "Dunkirk" temelji se na stvarnoj povijesti evakuacije francuskih i belgijskih jedinica nakon opsade nizozemskog grada Dunkirka njemačkih vojnika u svibnju 1940. Događaji počinju opsadom Dunkirka i oduzimanjem savezničkih snaga u gustom prstenu. Vojnici su u nezavidnom položaju - oko neprijatelja, njihova se obrana ne slomi, a nije poznato hoće li pričekati pomoć.

Kritičari su oduvijek voljeli slike Christophera Nolana, a Dunkirk nije bio iznimka. Njihovi odgovori bili su entuzijastični. Pozdravili su scenarij, izvrsni smjer i poštivanje ključnih povijesnih činjenica. Neki su kritičari čak nazivali "Dunkirk" Nolanovim najboljim filmom, i to unatoč činjenici da je uzeo takva remek-djela kao "The Dark Knight", "Prestige" i "The Beginning". Filmski promatrač Peter Travers iz Rolling Stonea izjavio je za Dunkirk da je ovo možda najveći ratni film ikada napravljen. Nema sumnje da je Nolan, bez ikakvog dodatnog mišljenja, podigao ovaj žanr na razinu umjetnosti ... s rezonantnom snagom klasičnog zaslona. Također je nazvao vrpcu prvi glavni kandidat za Oscara.

Što se tiče glumaca, „Dunkirk”, a ovdje su kritičari bili jednoglasni - unatoč činjenici da glumi mladi i malo poznati glumci Finn Whitehead i Tom Glynn, Carney, oni nose sa zadacima. Drugi glumci, poznatiji i iskusniji, također su savršeno uklopljeni u ovu kompleksnu vojnu dramu.

Sudeći po kritikama filmskih kritičara, redatelj i glumci "Dunkirke" bit će nagrađeni mnogim prestižnim filmskim nagradama. Možda će Christopher Nolan napokon dobiti svoj zasluženi "Oscar".

Skupljanje gotovine

Kao i kod prethodnih filmova u režiji Christophera Nolana, film „Dunkirk” (2017) osvojio je ljubav publike diljem svijeta i postala box office hit. U SAD-u i Kanadi, traka je prikupila 188 milijuna dolara u blagajni, au ostalim zemljama 227 milijuna dolara. Ukupni skup novca iznosio je 525 milijuna, što se može nazvati ogromnim uspjehom za vojnu dramu. Traka „Dunkirk” je postao najuspješniji film iz Drugog svjetskog rata u povijesti filma, rekord od dugogodišnjeg kultnih slika Stevena Spielberga „Saving Private Ryan”.