Pentax K100D: specifikacije i recenzije

Godine 2006., kada je Pentax predstavio K100D, fotoaparat je oglašen kao pristupačan, kompaktni i praktični digitalni SLR fotoaparat. Godinu dana kasnije, kada je proizvođač najavio otpuštanje Pentaxa K100D Super, uređaj je bio sličan. Pa što je onda razlika? Ako pobliže pogledate, noviji model ima sustav za uklanjanje prašine i postalo je kompatibilno sa SDM objektivima koji imaju brzu i tihu automatsku fokusiranost.

Osim ove dvije nove dodatke, Pentax K100D Super razlikuje u istom kompaktne veličine, jednostavnost korištenja, visokom ISO osjetljivosti i stabilizacija slike mehanizam za otklanjanje mutnih slika. Iako je model opremljen senzorom od 6 megapiksela, dok je ostatak DSLR-kamere su proizvedeni s rezolucijom od 10 megapiksela i njegova niska cijena u $ 519, i impresivan niz funkcionalnosti i više nego se za njega.

Pentax K100D: pregled dizajna

Unatoč relativno niskoj cijeni, važno je imati na umu da to nije kompaktna kamera poput "ukazao i uklonio". K100D je ulazna razina digitalnog SLR fotoaparata, tj. Usmjerena je na ljude koji žele dobiti napredne mogućnosti upravljanja i žele imati pristup širokom izbor leća. Istodobno, Pentax je poznat kao proizvođač user-friendly i funkcionalnih uređaja koji se mogu koristiti od strane fotografa koji imaju samo iskustva sa kompaktnim fotoaparatima.

Uz visoke performanse, uređaj ima i druge prednosti. A mogućnost promjene optike vjerojatno je najveća razlika između SLR fotoaparata i kompaktnih. K100D opremljen je Pentaxovim 18-55mm f3.5 / 5.6 AL optikom, ali se također prodaje bez njega, što omogućava širok spektar ponuda. Jedna od najvećih prednosti Pentax SLR fotoaparata je da su 100% kompatibilni sa svim objektivima koje je ikada stvorio. Zbog KAF2 pričvršćivanje odgovara svima - od starih optike s ručnom kontrolom na novu autofokus. Niti jedan drugi proizvođač ne pruža takvu kompatibilnost s unatrag.

Još iznenađujuća je činjenica da sve optike istovremeno prima na raspolaganju integrirani sustav za kompenzaciju šokova. Drugi proizvođači, kao što su Canon i Nikon, prodaju leće s stabilizacijom slike puno skuplje, dok Pentax čak ima 40-godišnju optiku koja bolje funkcionira. Kao rezultat toga, slike izgledaju puno jasnije nego prije.

pentax k100d super

Pentax K100D: specifikacije

Specifikacije fotoaparata su sljedeće:

• Senzor: CCD 6.31 Mp.
  • ISO raspon je 200-3200.
  • Vrijeme izlaganja: 30-1 / 4000 s.
  • Fokusiranje: AF u 11 točaka.
  • Dimenzije komore su: 129x93x70 mm.
  • Težina: 570 g., Uz baterije instalirane, memorijska kartica - oko 660 g.
  • K100D snima fotografije u bilo kojoj od četiri razine kvalitete: nekomprimirani RAW, visoki, normalni ili osnovni u JPEG formatu.
  • Veličina okvira može se odabrati između tri mogućnosti: 6 Mp (3008x2000), 4 Mp (2400x1600) i 1,5 Mp (1536x1024).
  • Fotoaparat prihvaća SD i SDHC memorijske kartice.
  • Uključuje objektiv DA 18-55 mm, USB kabel i video, remen, poklopac za sinkronizaciju, oko kup (već instaliran), bajonet kapa, pokrov okulara, četiri AA alkalne baterije i CD sa softverom. Na raspolaganju je i dodatni adapter za napajanje za Pentax K100D.

Značajke i gradnja

Tijelo fotoaparata, završeno matričnim crnim polimernim kompozitnim materijalom, izrađeno je od izdržljivog metalnog okvira, koji daje malu težinu fotoaparata. Materijal, kvalitet, fit i premaz su izvrsni. Prema korisničkim povratnim informacijama, ergonomski K100D je najbolji prijatelj fotografa - sve su kontrole savršeno pozicionirane. Oni vole da gumb za otključavanje leće bude s jedne strane fotoaparata s gumbom okidača. To znači da možete koristiti mali prst desne ruke. Ravnoteža fotoaparata s setom leća je prilično ugodna. Zbog lagane težine i izvrsne vuče s ručkom, lako se mogu koristiti čak i teže leće. Vlasnici držati fotoaparat u rukama 8 sati, imajte na umu da to nije teško raditi, čak i sa tako velikim optike kao Sigma 24-70 mm F2.8.

recenzije pentax k100d

pregled

Način rada automatskog slikanja omogućuje automatsko snimanje kad fotoaparat odredi potrebne postavke u skladu s vanjskim uvjetima. Fotoaparat ostavlja fotograf s pravom da odabere jednu od nekoliko mogućnosti bljeskalice, veličinu okvira i kvalitetu, ISO osjetljivost i metodu izoštravanja, ali svi drugi parametri izračunavaju sami uređaj. Čak i uz zadane postavke, neiskusni fotograf amatera ne može se brinuti o ništa drugo osim fokusiranja i snimanja slika. Automatski način snimanja dobro se obrađuje širokim rasponom objekata, no suština SLR fotoaparata jest da je potpuno drugačija od kompaktnog. DSLR-kamere dizajnirane su za one koji žele sami kontrolirati svoje slike.

Upute za odabir najboljih postavki

Na temelju osvjetljenja, udaljenosti i kretanja objekta, moguće je automatski odabir optimalnih postavki Pentax K100D. Postupak je sljedeći:

1. Postavite kotačić za odabir načina rada na Auto Pict. U tom slučaju fotoaparat će odabrati najbolji način za snimanje slike.
  2. Postavite preklopku načina izoštravanja na AF.
  3. Upotrijebite tražilo za usmjeravanje fotoaparata na objekt. Ovom optikom moguće je promijeniti vidljive dimenzije.
  4. Postavite objekt unutar okvira i pritisnite polu-pritisni gumb za otpuštanje okidača. AF sustav će početi raditi, a indikator će signalizirati da je fokus završen. Ako je potrebno, ugrađena bljeskalica će biti postavljena na radni položaj.
  5. Pritisnite gumb okidača u potpunosti. Snimanje je dovršeno.
  6. Pomoću LCD zaslona možete provjeriti fotografiju. Nakon snimanja fotografije, ona se prikazuje na zaslonu na 1 sekundu. Može se izbrisati klikom na odgovarajući gumb na stražnjoj ploči.

pentax k100d

Načini snimanja

Uz Auto Pict Pentax, K100D nudi šest unaprijed programiranih načina prikaza za određene scene: portret, krajolik, makro, pokretni objekti, noćni portret i bez bljeskalice. Fotoaparat optimizira postavke za različite scene i, poput auto, korisnik ima mogućnost postaviti određene parametre okvira, ovisno o odabranoj sceni. Osim toga, tu su i 8 dodatnih načina snimanja noću, surfanje i snijeg, tekst, zalazak sunca, djeca, kućni ljubimci, svijeće i muzej.

Varijacije ekspozicije i postavke otvora blende

Konačno, fotoaparat može raditi u načinu rada (P), prioritetu otvora blende (AV), prioritetu zatvarača (TV) i ručnim izlaganjem (M). To su standardne funkcije bilo koje DSLR fotoaparate. Pored njih, postavka žarulje (B) omogućuje ručno upravljanje trajanjem otvora blende pri vrlo dugim ekspozicijama. Načini rada funkcioniraju na sljedeći način:

• P: Fotoaparat postavlja brzinu zatvarača i otvor blende. Korisnik je u mogućnosti promijeniti svoje postavke, uključujući odabir načina rada bljeskalice, podešavanje ekspozicije i bljeskalice fotoaparata, vrsta mjerenja, AF, snimanja, ISO osjetljivost, balans bijele boje, veličine slike i kvalitetu. Isti parametri dostupni su u Tv, Av, M i B.
  • tV: Brzinu zatvarača postavlja korisnik i otvor je postavljen fotoaparatom.
  • av: Fotograf podešava otvor blende, a ekspozicija se automatski odabire.
  • M: Brzinu zatvarača i otvor blende određuje korisnik.
  • B: je isti kao M, osim što zatvarač ostaje otvoren dok je pritisnut gumb za otpuštanje okidača.

Opis pentax k100d

Naknada za izloženost

Ova funkcija vam omogućuje promjenu ekspozicije unutar ± 2 EV u koracima od 1/3 EV samo u P, Tv i Av načinu rada. Najučinkovitiji za centralno ponderirano mjerenje ili mjerenje točke. Tu je i funkcija ekspozicije bracketing za snimanje nekoliko okvira s različitim brzinama zatvarača: podeksponiran, standard i preeksponiran.

svjetlomjer

Prema zadanim postavkama, mjerenja u K100D Super izvedena su pomoću 16-segmentnog višekonfesionalnog sustava. Dostupne su centrirane težine i varijante točaka. Više zona mjerenja općenito dobro radi, ali ponekad nedostaje najvažnije u scena visokog kontrasta, kao što je vedrim nebom ili ocean sa suncem ogleda u tome. Međutim, ovi nedostaci nalaze se iu drugim digitalnim fotoaparatima. Scene visokog kontrasta s prikladnijim razinama osvjetljenja dovode do boljih rezultata.

pentax k100d pregled

fokus

Pentax K100D koristi AF sustav od 11 točaka, a korisnik može odabrati i područje fokusa za automatsko ili ručno izoštravanje slike. Uz prekidač koji se nalazi blizu leće objektiva, načine izoštravanja mogu se kontrolirati pomoću izbornika fotoaparata. Dostupne su dvije mogućnosti AF: pojedinačni AF-S i kontinuirani AF-C. Prvi je za fiksne teme i blokira promjenu fokusa kada je okidač pritisnut na pola. Druga se koristi za snimanje objekata koji se kreću i kontinuirano se oštri na pola spuštenom podrijetlu.

Za razliku od većine refleksnih kamera s više zona AF da se koristi samo jedan ili dva senzora križnih djeluju kako u okomitom i vodoravnom smjeru, SAFOX VIII sustav 9 uključuje takve senzore, što rezultira većom preciznošću rada.

Brzina fokusiranja Pentax K100D Super korisničke recenzije nazivaju se prilično brzo i neovisno o instaliranom objektivu. AF senzor također određuje točnost ručnog usmjerivača fokusa. Iako ovaj model nije najbrži u Pentaxovoj liniji, on se fokusira gotovo jednako brzo kao i high-end kamera K10D.

Monitor i tražilo

Pentax K100D opremljen je 2,5-inčnim LCD zaslonom s 210 tisuća piksela i podesivom razinom svjetline. Zaslon ima široki kut gledanja od 140 stupnjeva uzduž okomice i vodoravne, tako da se slike mogu istodobno prikazati više ljudi. Također je moguće 12 puta povećanje slike. Zaslon ne radi u vidnom načinu rada - ne možete s njim organizirati slike. U tu svrhu služi svijetlo i prilično veliko tražilo s povećanjem od 0,85 puta i 96% pokrivenosti okvira. To je bolje od većine ulaznih SLR fotoaparata.

recenzije pentax k100d

bljeskalica

Ugrađena bljeskalica se proteže od vrha kućišta fotoaparata kada pritisnete gumb smješten na stražnjoj strani Pentaxa K100D. Značajke svjetla omogućuju fotografiranje na udaljenosti od 0,7-4 m od objekta, ovisno o ISO postavkama i otvoru. Postoje 4 načina rada bljeskalice: automatski, ručno i sa smanjenjem efekta crvenih očiju za svaku od njih.

Prema vlasnicima, jedini nedostatak je da je maksimalna brzina sinkronizacije 1/180 s. Ovo je pogodno za snimanje pri slabom osvjetljenju, a njegova uporaba tijekom dana kao bljeskalica često zahtijeva brzinu zatvarača od 1/500 s ili manje. Stoga je potrebno ugraditi membranu u f22 ili više, što nije idealna opcija.

boja

Postoje dva glavna tona slike: svijetle i prirodne, s prvim postavljenim prema zadanim postavkama. Prema povratnoj informaciji korisnika, ova postavka zapravo dovodi do zasićenih boja, pretjerane ekspozicije i granularnosti. Zbog toga preporučuju da fotoaparat bude podešen na prirodne tonove.

Sustav izbornika fotoaparata također vam omogućuje podešavanje zasićenosti, oštrine i kontrasta slike.

specifikacije pentax k100d

fotofobija

Prema zadanim postavkama Auto ISO se koristi u automatskim i sceni načinima snimanja i prema vlastitom izboru ISO osjetljivost od 200 do 3200. Također je moguće ograničiti raspon Auto ISO, na primjer, na vrijednosti od 200 do 800. ISO 200 je zadana u P, Tv, Av i M modu ako ISO vrijednost nije prethodno odabrana. Osjetljivost se može podesiti ručno odabirom jedne od sljedećih vrijednosti: 200, 400, 800, 1600 ili 3200.

Ravnoteža bijele boje

Automatska ravnoteža bijele boje postavljena je prema zadanim postavkama za sve modove snimanja Pentax K100D. Korisnik također može odabrati postavke za žarulju, fluorescentnu, izravnu sunčevu svjetlost, bljeskalicu, oblak, sjenu ili izloženu bijelom ili sivom referentnom objektu.

Vrijeme trajanja baterije

Tvrtka Pentax - jedan od rijetkih proizvođača SLR fotoaparata, koji vam omogućuje instalaciju baterija tipa AA. Najveća korist ovog rješenja je mogućnost korištenja baterija i standardnih baterija, koje se mogu kupiti svugdje, čak iu malom selu u stranoj zemlji. Osim toga, K100D može se napajati litijskim baterijama s dugim vijekom tipa CR-V3. Fotoaparat omogućuje snimanje 1480 slika s automatskim fokusom, stabilizacijom slike, uklanjanjem prašine pri svakom pokretanju i periodičnom korištenju ugrađenih i vanjskih bljeskalica.

Karakteristike optike

Isporučeni objektiv od 18-55 mm prilično je dobar. Optika pokazuje blago vignetting (tamni uglovi) širokim kutom (18 mm), ali oštrina je dovoljna za cijeli okvir. Objektiv pati od izobličenja bačve u širokokutnom položaju i jastukom telefoto. Unatoč rezoluciji od 6 megapiksela, slike su detaljne i jasne čak i pri povećanju od 100%. Na rubovima nalaze se ljubičaste halove (na kontrastima s visokim kontrastom), no vidljivi su samo s dvostrukim povećanjem.

Pentax K100D recenzije korisnika više nalikuje njihovom starijem bratu K10D nego drugim proračunskim SLR fotoaparatima. Brzina fokusa fotoaparata je otprilike jednaka. Pri kontinuiranoj brzini snimanja od 2,7 fps, značajka fotoaparata je izvrsna, ali mali međuspremnik od 3 RAW ili 5 JPEG slike i niska brzina sinkronizacije ugrađene bljeskalice znatno ograničavaju fotoaparat. Kao što je prikazano u pregledima, kvaliteta slika je jedna od najboljih koja se može vidjeti na uređajima s senzorom od 6 megapiksela, zbog čega je ISO buka ograničena. Potpuna kompatibilnost sa svim objektivima proizvođača znači gotovo neograničene mogućnosti za širenje i rastuće fotografske vještine. Boje su bogate čak i prirodnom postavom tonaliteta slike. Ugrađena stabilizacija i uklanjanje prašine znači da je ova kamera iznenađujuće potpuno opremljena. Početnici koji su se upravo preselili iz kompaktnih fotoaparata, s automatskim i scenskim načinima snimanja, osjećaju se vrlo sigurni u to.

S obzirom na cijenu, K100D Super je izvrsna ponuda na razini ulaza.