Kazalište Boris Eifmana: repertoar i recenzije

Kazalište akademskog baleta u St. Petersburgu Boris Eifman službeno je ime fenomena rođenog 1977. godine, što je tada postalo jedinstvenim fenomenom. Međutim, bilo je nekih poteškoća. Autorovo kazalište jednog koreografa, baš kao i kino autora, teško može postojati u sovjetskoj stvarnosti. Međutim, uslijedio je usprkos svim preprekama. Od tog trenutka započinje povijest nove baletne umjetnosti. Nemaju stalni proba bodova i rekvizite, s malom družinom entuzijasta, koji su izvorno zove jednostavno ansambl baleta, Eifman uspio s prvog nastupa kako bi se osiguralo na to priznati redatelji je mnogo godina.kazalište Borisa Eifmana

Balet "Dvuhgolosie" se još uvijek pamti u kazalištu kao pravi šok. Zatim su slijedili ostale predstave usmjerene na publiku mladih. Oštre koreografske odluke, bez klika, pratile su glazbu Pink Floyd, D. McLaughlin, Gershwin, Schnittke, što je dovelo do disidentne aure oko lik koreografa. I to je privuklo kazalištu Borisa Eifmana široku publiku gledatelja koji su bili ravnodušni prema umjetnosti baleta.

Značajke Eifmanove koreografije

Zahvaljujući urođenom osjećaju kretanja i instinktu za pisanje Boris Eifman stvorio je sasvim novi plesni stil, koji je u stranom tisku više puta nazvao "balet budućnosti". Kombinacija avangardnih plastičnih tehnika s tradicijama ruskih klasika, na kojima je koreograf rastao, odlikuje se velikim uspjehom. Ovo nije samo balet - to je mješavina slobodnog plesa, klasika i dionizijskih misterija, povijest i modernost - baletnog kazališta Borisa EifmanaKazalište za Eifman nije samo mjesto za rad. Ovo je glavna stvar njegova života, kojoj redatelj tretira s odgovarajućom ozbiljnošću. "Ovo je moja zemaljska sudbina", kaže Boris Eifman.

Zemljišta i ideje

Prepoznatljivi subjekti - posjetnica, koji je uspio dobiti Boris Eifman kazališta za mnogo godina. Većina njegovih produkcija je orijentirana na zemljište, a često je temelj baleta književna djela i biografije umjetnika. Eifman tretira poznate priče na novi način, a oni se otvaraju gledatelju s potpuno neočekivane strane. „Ana Karenjina”, „Evgenija Onjegina”, „Don Quijote”, „Braća Karamazovi” (balet „S druge strane grijeh”) - umjetnik napuhava opseg poznanika iz školskih radova, bore na području nepoznato, što priču udžbenik u modernističkom umjetničko djelo , Njegovi baleti nam govore o danas, a ne o prošlosti.

koreograf psihoanalitičar

Svojom psihološkom psihologijom, Eifman se bavi životopisom genijalaca i jednostavno izvanrednim povijesnim osobama. Baleti koji se temelje na životu Čajkovskog, Rodin, balerine Olga Spesivtseva ("Red Giselle"), Paul the First. Arhetipske osobine junaka izvlače se i često se uzdižu do apsolutnog. baletnom kazalištu pod vodstvom Borisa EifmanaUmjetnik razmatra probleme moći i čovječanstva, borbe i pokore, provodi nadrealne eksperimente, gradi elemente svakodnevnog života u činu visoke umjetnosti. Svaki put kad se Eifman obraća vlastitim baletama do trenutka samog života - koncept "umjetnosti za umjetnost" je mu stran. Boris Eifman se zove koreograf-filozof, pa čak i koreografski-psihoanalitičar - pa razotkriva eksplozije ljudske duše pretvarajući ih u pokret tijela.

repertoar

Godinama postojanja baletno kazalište Borisa Eifmana predstavilo je javnosti više od četrdeset produkcija. Valja spomenuti neke od njih, koji su postali najznačajniji koraci u kreativnom razvoju umjetnika.

• 1997. - "Crvena Giselle" - balet koji je opstao tragičnu povijest ruske balerine Olga Spesivtseva, vukli u vrtlog revolucionarnog terora i prolazili kroz osamljenost iseljavanja. Izvedbu karakterizira neobično ekspresivna ekspresivna plastika. Eifman bilježi važnost ovog baleta u svom kreativnom uspona.
  • 1998. - "Moj Jeruzalem" - kazališni nastup, dodirujući vječne teme ljudskog postojanja. Za razliku od većine Eiffmanovih produkcija, balet nema jasnu priču. Gledatelj napominje da je njegova značajka da koristi moderne techno glazbe (židovske, kršćanske, muslimanske vjerske), kao i etno glazbu i izvatke iz Mozarta.
  • 2005. - "Anna Karenina" na glazbu Čajkovskog. Balet je usredotočen samo na jednu priču romana - ljubavnog trokuta koji, prema kazalištima, dopušta Eifmanu postizanje maksimalnog psihološkog i snažnog emocionalnog utjecaja.

repertoar Kazališta Boris Eifman u St. Petersburgu

• 2011. - „Rodin” - masivni izjava o tragičnoj sudbini genija, koji se žrtvuje kako bi se stvorila velika remek-djela. Eifman se ponovno i iznova odnosi na borbu, očaj i ludilo koje još čekaju mnoge umjetnike. Oživljeni kamen, fosilizirano meso - sve se miješalo na pozornicu kazališta.
  • 2014. - "Requiem" (glazba Mozarta i Šostakovića). Ovo je još jedan atipični balet koreografa, koji je nastao u dvije faze. Jedan je čin isporučen 1991. godine. On je predstavljao filozofski razmišljanje o ljudskom životu Mozartovoj glazbi. No, dvadeset i tri godine kasnije Eifman se vratio baletu, dodajući još jednom akt - predanost AA Akhmatove. Premijera obnovljene baleta bio vremenski ograničen na proslavu godišnjice oslobođenja Lenjingrada - odmor, koji označava pobjedu života nad smrću.
  • 2015. godine - Gore Dolje je plastično tumačenje romana F. Fitzgeralda "Noć je natječaj". U toj postavci Eifmanov psihoanalitički talent postigao je vrhunac. Izvorna nadrealistička rješenja povlače svoje strahove i manije iz dubine herojske podsvijesti, a sve to na pozadini briljantnih jazz aranžmana.
  • 2016 - "Čajkovski. PRO i CONTRA »- rezultat višegodišnjeg kreativnog shvaćanja skladateljeve osobnosti. Složena narativna priča prenosi Čajkovskoga sjećanja na smrt, a cijeli život prolazi pred gledateljevim očima.

Svatko tko je imao dovoljno sreće da bude u Eifmanovom baletu jednostavno je oduševljen s njim. Publika napominje kako je "Crvena Giselle" (ažurirana verzija 2015.) nešto sasvim novo i prije bez presedana. Plastična obrada tragedije i užasa revolucionarnih šokova, likovi su nevjerojatno živopisne likove, možete voljeti ili mrziti cijelo vrijeme, dok ideja ne ide do kraja, au dvorani ne uključuje svjetlo. Kazalište akademskog baleta u Petrogradu EiffmanaNitko tko je bio na Eifmanovom baletu ostat će ravnodušan prema njemu, kako svjedoče svjedočanstva u tisku i dojmovi mnogih gledatelja.

obilazak

Ti nastupi nikako nisu ograničeni na bogati repertoar kazališta Borisa Eifmana. U St. Petersburgu, u Zagrebu Kazalište Alexandrinsky, kao iu mnogim gradovima širom svijeta, produkcije bivših godina ponavljaju se mnogo puta i nisu izgubili snagu psihološkog utjecaja. Jezik plastičnosti tijela je međunarodan. Inovativne produkcije Eifmana bile su cijenjene izvan granica Rusije. Značajan dio godine provodi se na turnejama u inozemstvu. Dan za kazališne goste u St. Petersburgu je dan kada se kazalište Boris Eifmana vraća u grad. Obilježja nastupaju najintenzivnije, a ulaznice su rasprodane davno prije dana igranja.

Akademija plesa

Petrograd bočne ulice sakriti od znatiželjnih pogleda pravo blago - unutar mala skromna građevina je Akademija Borisa Eifman plesne škole, sveobuhvatno priprema profesionalnih baletnih plesača. Učenici kažu da to nije samo škola - to je kreativni laboratorij koji ostvaruje koncept moderne Eifman plesa. kazališni boris eufman recenzijeTijekom autorovog treninga mladi talenti prolaze ne samo fizičku već i duhovnu pripremu. Rezultat nije samo izvrsna plesačica, već i dobro zaokružena skladna osobnost, sposobna za originalna kreativna rješenja. Mnogi bivši studenti nastavljaju s radom majstora, uzimajući mjesto u kazalištu Boris Eifman, a na njih se odgovara samo na pozitivan način. Treba napomenuti da Akademija prihvaća djecu od sedam godina, trening je besplatan.

Ples budućnosti

Sada je kazalište baleta pod vodstvom Borisa Eifmana prepoznato ne samo u umjetničkom okruženju, već s pravom poštuju svi. Eifman je briljantan umjetnik našeg vremena. Tko zna, možda u budućnosti on će dostojno mjesto u nizu velikih stvaralaca i drugih genijalnog koreograf bi stavio balet o svom kreativnom putu u ovom čudesnom svijetu.