Jane Austen, "Ponos i predrasude" (knjiga): recenzije, sadržaj, citati

radovi Jane Austen

To je odavno zasluženi mjesto u svijetu klasične literature. Roman „Ponos i predrasude”, objavljen u 1813, je jedan od najpoznatijih djela pisca i uključen u popis knjiga potrebnih za studij u svim školama u Engleskoj i SAD-u. I unatoč činjenici da je u našem programu roman Jane Austen nije uključena u cijenu, to svakako treba pročitati. Uostalom, predrasude, a ponekad i iskreno ludi predrasude još uvijek mjesto u društvu. Osim toga, proizvod, bogat suptilne engleskom humor, doslovce uranja čitatelja u doba kada su plemići, vodeći rasprave o rafiniranom jeziku, pretvorio ih u verbalnom dvoboju. Dokaz za to su poznati citat iz knjige „Ponos i predrasude”, uglavnom emitira svoj smisao: „Osoba može biti ponosan bez uzalud. Ponos, naprotiv, povezana s vlastitim mišljenjem sebe, ispraznost isti - s pogledom na drugim ljudima da bismo ih željeli su napravili o nama „ili” i planinama, a ljudi su u stanju razbiti, međutim, ljudi - zbog svoje arogancije i glupost ".Roman Jane Austen

Jane Austen (16.12.1775-18.07.1817)

"Prva dama" engleske klasične književnosti rođena je u gradiću Stephenton u Hampshireu. Njezina obitelj nije bila bogata, ali unatoč tome, Jane je dobila pristojno obrazovanje za djevojku tog vremena. Njezin književni talent počeo se očitovati od mlade dobi. Prvi roman Jane Austen "Tri sestre" objavljen je kada je pisac imao samo 17 godina. Cijeli njezin život posvetio je piscu i njezinim rođacima, budući da djevojka iz siromašne plemićke obitelji nije mogla računati na brak zbog ljubavi. Nakon što je izgubila nadu da će povezati svoj život sa svojim voljenim Thomasom Lefroyom, odlučila je načelno odustati od braka. Od sada, kreativnost je jedina veza Jane, iako je dobila ponudu ruke i srca. Tijekom kratkog života pisca, devet romana izišlo je iz pera, među kojima su bila dva od najpoznatijih djela Austina: "Pride and Prejudice" i "Feeling and Sensibility".

Austin

O književniku i junakinji romana

Poput junakinje njezina romana, Jane Austen rođena je u velikoj obitelji koja pripada staroj, ali siromašnoj, plemenitoj obitelji. Ljubav prema Jane i njezinoj sestri Cassandri bila je usadila otac George Austin, koji je kao župnik čitao knjige ne samo duhovno. Bio je visokoobrazovan, stoga je osigurao da su njegove kćeri dobile jednako pristojno obrazovanje. Sestre čitaju puno i često razgovaraju o onome što su čitali sa svojim ocem. Scenu takvih razgovora o književnosti, Jane Austen prenesena je u roman "Pride and Prejudice". Autor knjige, poput heroine njezina djela, obožavao je sestru i podijelila s njom sve skrivene stvari. Obje su djevojke bile ne samo dobro obrazovane, već imale su i dobru smisao za humor, kako bi mogli podržati razgovor u najfinijem društvu.

Svjetovne predrasude

Za djevojčice iz siromašnih i ne previše plemićkih obitelji opušteno, salon razgovor u bilo kojem trenutku mogao pretvoriti u ruglo, da je obrazovan čovjek može prepoznati čak i većina pristojan i razraditi govor. Stoga, kako bi se odbijati od granice pristojnosti u verbalnom dvoboju, bilo je potrebno imati više i oštar um. Sve ove osobine su obdarena glavni lik romana Austen „Ponos i predrasude” - Elizabeth Bennet. Pisac iz osobnog iskustva znam koliko djevojaka iz siromašnih obitelji u svjetlu automatski označen kao „status praznoglav lovac”. Bogati snobovi često ne razlikuju um, imali smo vrlo visoko mišljenje o sebi i smatra da je moguće grubo miješati u živote onih koji su zbog svoje financijske situacije bio prisiljen staviti gore s njim. Jane Austen neće tolerirati takvo stanje stvari, tako da u romanu „Ponos i predrasude» (Ponos i predrasude) njegov hrabar i oštrog jezika lik sa svojim uobičajenim smislom za humor vrlo ljubazno stavlja snobovi na mjestu.Ponos i predrasude

Povijest pisanja romana

Prva verzija Jane Austen novih izdavača i poslan u 1796. To sofisticiranost kojom dvadesetak pisac ismijavao visokog društva, izdavači umočen u šoku. Za to vrijeme bilo je neprihvatljivo slobodu, pa čak i očituje ženu, pa je objavljivanje odbijen. Samo 15 godina kasnije, već je poznat po romanu „Razum i osjećaji”, autor Jane Austen završen i konačno izdao „Ponos i predrasude”. Recenzije knjiga i 1813. dobila kontradiktorno, to nije ni čudo suvremeni pisac-feministkinje vjeruju Austin preteču ove vrste literature. Čitanje danas lijep verbalni okršaji heroinu s predstavnicima visokog društva, teško je zamisliti da je takav govor može smatrati slobodnog razmišljanja, ali u to vrijeme, u kojem je dan žena ulogu drugog plana, proizvod „Ponos i predrasude» (Ponos i predrasude) se smatra vrlo hrabar.Citati iz knjige

Provincijski život

U malom gradu Meritonu, gdje živi sa svojim roditeljima i četirima sestrama, glavni lik djela, Elizabeth Bennet, obično je imala tihi i izmjereni život. Međutim, s vremena na vrijeme društvo je potreslo, dogodilo se kad su časnici bili četvorci u gradu. Beskrajne kuglice i prijemi dame su pružili priliku da sjaše s njihovom ljepotom, a majčinske djevojke za brak - to je korisno pričvrstiti svoje kćeri. Do završetka sezone četvrti nije bilo daleko, a gđa Bennet mogla je samo sanjati o onom sretnom danu kada se sve pet kćeri udaju.

Upoznavanje s obitelji Bennet

Obitelj situacija komplicira činjenica da je prema zakonu primogenitura njihova baština Dugo Rođen nakon smrti gospodina Bennet morali ići na njegov bratić kao muškog nasljednika, par Bennett nije. No, čini se, osim nesretne gospođe Bennet, nitko nije shvatio svu tragiku situacije. Njezine dvije starije kćeri, Elizabeth i Jane, nije uložiti napor za provedbu roditelja snove. Oni su bili više kao njegov otac - gospodin Bennet, također uživao u čitanju i ima oštar um i smisao za humor, uz zabavu beskrajne razgovor majke i mlađe sestre neozbiljan gospoda i brak. Jane Austen opisuje gospođa Bennet: „Bila je žena u neznanju i neadekvatna inteligencije. Izdavanje kćeri oženjen je bio njezin glavni cilj, a jedini zabava je posjet i vijesti. " Ovi citati iz knjige „Ponos i predrasude” su dati za razumijevanje, s nekim suptilnim humorom pisani rad.

Senzacionalni događaj

Vijest da je posjed Netherfield Park, Mr. Bingley stigao - mladi, bogati, i što je najvažnije, jedan aristokrat, potresao cijeli grad. Gospođa Bennet, inspiriran sposobnosti da uspješno uda jednu od svojih kćeri, pokušavajući uvjeriti muža da stavi gospodin Bingley prijateljskom posjetu. Prema etiketa Bingley zadovoljava iste, ali ispada da Netherfield park, on nije došao sam, nego u društvu sestara i dva gospodo, od kojih je jedan - Gospodin Fitzwilliam Darcy - iznimno bogata, plemići i jedan.

Ljubav i predrasude

Obitelj Bennett i gospodin Bingley s društvom se povremeno druže u kuglicama i prijemima. Između Bingleyja i Jane osjećaju se osjećaji, oboje su otvoreni i jednostavni u komunikaciji, što se ne može reći o arogantnom gospodinu Darcy, koji je usput bio zainteresiran za Elizabeth. Sestre gospodina Bingleya uopće ne vole takvo stanje, a u zaklonjenom obliku pokušavaju na svaki način ponižiti Elizabeth i Jane. Nakon žive demonstracije neznanja i potpune odsutnosti načina majke i mlađih sestara Bennetta, g. Darcy, više ne skrivajući prezir prema provincijskom društvu, ponaša se na naglašeno hladan način. Bingleyev pokušaj skrenuti pozornost na vrline Elizabeth Darcy odgovara da djevojka iz takvog kruga nije zainteresirana za njega. Ovo čuje Elizabeth i jača u svom negativnom mišljenju o Darcy.

Zatim slijedi niz događaja i okolnosti zbog kojih će se gospodin Darcy i Elizabeth morati susresti i razgovarati više puta. Za razliku od jednostavnog i dodirujućeg odnosa između Bingleya i Jane, g. Darcy i gospođica Elizabeth Bennet u početku se ne sviđaju jedni drugima. Zatim se između njih pojavljuje neobičan i kontradiktorni osjećaj, s kojim se svatko bori na svoj način. Mladi ljudi sve više osjećaju privlačnost, ali se ponos i predrasuda ometaju. Sadržaj knjige i elegantan stil Jane Austen, naravno, ne može se kratko prenijeti. Valja napomenuti da će glavni likovi morati ići naporan put do njihove sreće. Oni moraju prevladati ne samo okolnosti već i vlastite predrasude. Kako to mogu riješiti, knjiga će najbolje reći.

"Ponos i predrasude" (knjiga): recenzije

Mišljenja čitatelja u većini se slažu da je rad svakako vrijedan pozornosti. Njegova priča je jednostavna u životu, nema spektakularnih borbenih scena u njemu, ali u toj jednostavnosti postoji vrhunac. Ozbiljne bitke odvijaju se ne u polju, već u srcima glavnih likova. Kako se zemljište razvija, čitatelj u mnogim scenama prepoznaje sebe ili svoje prijatelje, postaje svjedokom kako glavni likovi uspijevaju preobraziti i poraziti vlastiti ponos i predrasude.

Recenzije knjiga su različite. Žene kao što su to portreti heroja majstorski su opisani u njemu, i to, u pravilu, privlači čitatelje. Za ljude priča izgleda dosadno, ali suptilni humor rada ne razočarava. Sumirajući opće mišljenje, možemo reći: roman mu vrijedi dati mu vremena.

Zaključno, želio bih ugodno čitati svakome tko nije upoznat s djelom Jane Avena "Ponos i predrasude". Knjiga, čije su recenzije kontinuirano kontradiktorne od 1813. godine, još čeka čitatelja.