Isaac Azimov, `Steel špilje `: opis, sažetak i recenzije

Životopisac Isaac Asimov

bio je mirno, nije doživio snažne potrese. I sam Isaac vjerovao je da njegova djela nisu izazvala bijes. Da, zbog svojih knjiga, revolucije nisu bile uređene, postupale su drugačije. Čitatelji koji su upoznali pisacovo djelo primijetili su da su njihove knjige povlačile i zapanjile. Nespretna fantazija Izaka omogućila je stvaranje vjerojatnih svjetova, a lagani slog objasnio je čak i teške znanstvene uvjete čitateljima.

Rane godine pisca

Rođen je Isaac Azimov 1920. godine u Rusiji u Smolenskom kraju, u selu Petrovichi. Slavio je rođendan 2. siječnja. Nakon 3 godine obitelj je emigrirala u Sjedinjene Države. Naselili su se u Brooklynu, jednom od okruga New Yorka. Nakon pet godina, obitelj je dobila državljanstvo. Također, otac budućeg pisca otvorio je svoju slastičarnicu.

Izak, kao dječji predškolski odgoj, naučio je samostalno čitati. Posjedovao je fotografsku memoriju, pametan i vrlo inteligentan.

Postati pisac

Izac iz ranog djetinjstva pomogao je svom ocu u trgovini. Tamo je proveo 16 sati dnevno. Na policama trgovine prodavali su ne samo slatkiše, već i časopise, u kojima je bilo mnogo fantastičnih priča. Njihov Isaac je čitao. U dobi od 11 godina napisao je svoju priču i napisao ga tako da je mogao ponovno pročitati.

Kad je budući pisac navršio 16 godina, otac mu je dao prvi pisaći stroj. U dobi od 18 godina, Isaac je otišao u uredništvo časopisa New York sa svojom prvom pričom, ali je odbio. Nakon 5 mjeseci ponovno je pokušao sreću s još jednom pričom - "U zatočeništvu u Vesta". Objavljen je 21. listopada 1938., plaćajući mladi talent 64 dolara za 6400 riječi povijesti.

čelične špilje

Nakon škole, Isaac je stupio na zoologistički fakultet, ali se uskoro prebacio na kemikalije. Već 1941. postao je majstor u kemiji, a 1948. godine bio je doktor medicine u biokemiji. Azimov je proveo više od deset godina u Medicinskoj školi Sveučilište u Bostonu. Cijelo to vrijeme nastavio je raditi na vlastitim romanima. Godine 1958. odlučio je da će biti samo pisac, budući da su naknade u to doba donijele veći profit od plaća.

"Čelične špilje"

Tijekom svog života Isaac Azimov napisao je više od 300 djela različitih žanrova. No, najveća je vijest donijela fantastične romane. Jedan od takvih djela bio je roman "Čelične špilje". Isaac Azimov u to vrijeme odlučio je eksperimentirati i stvoriti rad koji bi kombinirao fantaziju i detektivsku priču.

azim čelične špilje

Romana "Čelična špilja" bila je prva u čitav niz radova posvećenih istražitelju pod imenom Elijah Bailey. U budućnosti, autor je napisao još nekoliko romana, koji su postali nastavak ove priče.

Azimov, "Čelične špilje"

Sažetak romana. Mirna delegacija s drugog planeta stigla je na Zemlju. Ti se vanzemaljci nazivaju kozmonije. Isto čovječanstvo živi u velikim gradovima - brdima, koji pate od prekomjernog prekomjernog stanovništva. Bivši kolonije pripadaju svijetu vrlo agresivne, pa je dolazak delegacije odstojnici mira - što treba guši od pretrpanosti i niz svjetskih problema.

čelične jame aizek azimov

Ali nakon nekog vremena ubijen je jedan od tih stranaca. Vlada Zemlje razumije da slučaj može imati neželjene posljedice, vjerojatno razvoj međuplanetarnih skandala. Za čovječanstvo će ova situacija biti katastrofalna. Odluka ovog pitanja povjerena je detektivu u New Yorku C-5 klase pod imenom Elijah Bailey. Njegov partner definira čudnu kozmoniju, čije je ime R. Daniel Olivo. Uskoro, Ilija počinje sumnjati da njegov partner nije tako jednostavan. Kasnije, on uči da pismo "P" u ime svog partnera znači da je robot.

Čitatelji vide u radnoj snazi

Romana "Čelična špilja" uzrokuje dvosmislenu reakciju čitatelja. Većina se zaljubljuje u svijet koji je stvorio autor, suosjećaj s protagonistom. Ali postoje oni koji zaista nisu voljeli posao.

Neki od čitatelja vidjeli su u romanu tmurnu budućnost našeg planeta. Ljudi su prisiljeni živjeti pod zemljom, a na mrtvom kraju svog razvoja. Među njima se rađaju oni koji su spremni vjerovati u najbolje, težiti uzvišenom. Čitatelji su u romanu vidjeli planet koji guše, što im je snažno utisnulo.

čelične špilje

Azimov je napisao "čelične špilje" u vrijeme kad je čovječanstvo počelo osvajati svemirski prostor. Autor u mnogim svojim romanima utjelovio je želju da napusti Majku Zemlju, letjeti u susret novim, zvijezdama, planetima. Ali sada vlada daje istraľivanju prostora manje vremena. U svjetlu toga, roman postaje akutniji, hitniji, nužniji, stječe proročku moć.

Sam rad sličan je roboti

Neki čitatelji su prilično negativni zbog romana "Čelične špilje". Kratak sadržaj knjige najprije oduševljava. U procesu čitanja, vide se preopćenjeni planet u kojem ljudi žive po određenim pravilima. Da, stanovnici te Zemlje su u redu, navikli su na takve uvjete, svi su sretni s njima. Ali ovdje su kozmonije na pozadini izgledaju idealno. Roboti lišavaju običnim ljudima priliku da zarade novac za svoje postojanje. Kao i naše vrijeme, poslodavci su cijenili jeftinu radnu snagu.

azim čelične špilje

Jedan od glavnih nedostataka romana jest da neki čitatelji smatraju glavni lik. Jednostavno ga ne vide kao detektiva. On je itko: pripovjedač, filozof - ali ne onaj koji je na zemlji. Čitatelji napominju da u radu postoji previše monologa i gotovo da nema emocija. Neki uspoređuju parcelu s robotom, glavni likovi knjige naizgled nisu potrebni uopće. Njihovi neprijatelji, međutim, ne donose užitak, radije, samilost za sebe, oni su bespomoćni i često počinju smiješne radnje.

U zaključku

Romana Isaaca Azimova "Čelične jame" jedna je od priča o ciklusu "Utemeljitelj". Ovaj rad otvara novi, daleki svijet za svakog čitatelja, pun njihovih tajni i pitanja. Neki vide u njoj samo jadno karikatura statusa quo, drugi otkrivaju iznenađujuće planeta, humanosti i konfrontacija razmaka, kao i mnoge stvari koje želim iskusiti zajedno s likovima i opet. U svakom slučaju, roman "Čelične špilje" kultni je rad talentiranog autora koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim.