Recenzije knjige `Učitelj i Margarita` (Mikhail Bulgakov)

«Učitelj i Margarita» - ovo je remek-djelo,

što nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Netko se zaljubljuje u knjizi u prvom prochteniya- netko treba godina da shvate ovu romantizma, dok je drugi uzroci ljutnje „Majstor i Margarita”. Recenzije o čitaocima knjiga su vrlo različite. Međutim, svi su jednoglasni jer je Bulgakov roman neiscrpno remek-djelo.

recenzije majstora i margarite

Malo o Majstoru Mikhailu Bulgakovu

Legendarni tvorac „Majstor i Margarita” Poznato je, naravno, kao genija, koji ga nije spriječilo da bude čovjek sa svojim nedostacima. Mikhail Afanasyevich Bulgakov dogodio se živjeti u nevjerojatnom razdoblju. S jedne strane - građanski rat, promjena u svjetonazoru cijele zemlje, represije, razaranja i siromaštva. A s druge strane - brzi razvoj literature, trijumf novih oblika, podebljano eksperimenata i neočekivanih tumačenju vječnog.

Biti potomak obitelji uspješnih liječnika, Mikhail Afanasevich, od djetinjstva, živio je bez ograničavanja sebe. Zbog toga je postao liječnik - sanjao je o dobro zarađivanju. Međutim, revolucija 1917. godine spriječila je svoje ambiciozne planove. Dugo se nije mogao naći pristojan posao. Očajan, Bulgakov je postao morfist. On se s velikim teškoćama oslobodio te predpoećanja. Kako bi nadvladao napast da se ubrizgava morfij, Mikhail Afanasevich je počeo pisati ono što je dugo sanjao.

pregled knjige majstora i margarita

Ubrzo je uočen talent mladog liječnika. A Bulgakov se preselio u Moskvu da se bliži središtu književnog života zemlje. Međutim, kako bi postali poznati, u to je vrijeme bilo neophodno imati nešto više od briljantnih djela - bilo je potrebno imati veze. I za početak, važno je stalno komunicirati s urednicima i izdavačima. To je samo vrijedilo mnogo novca. I kako bi se osiguralo njihovo rotacije u pravim krugovima, pisac je potrošio na njega sve sredstvo obitelji, često postavljanjem ukrasa žene. Osim toga, skrivao je od sviju prisustvo svoje supruge - Tatyane Lappe, koji je varao na nju i na prvoj prilici razveden, ostavljajući ga na milost sudbine bez struke i novca.

Uskoro je početni pisac oženio Luba Belozerskaya, koji se pretvorio u tajnicu i musa. Na temelju njezinih uspomena na život u egzilu, napisala je dramu "Trčanje". Također je izmislila sliku Margarite u romanu. Upravo je ova žena doprinijela stvaranju "Dana turbina", "Bijele straže" i "Psuće srce".

No, on je upoznao svoju suprugu Helen Shilovskaya poznati zapovjednik, Mihail Bulgakov izgubio glavu, a nakon dugog romana je spasio od muža. Ta žena je podržala pisca posljednjih godina svog života. I nakon njegove smrti, postigao je da je objavljen posljednji roman, kojeg je napisao Bulgakov - "Učitelj i Margarita". Recenzije knjige nakon njezina puštanja bile su najviše oduševljene. Niti najmanje ta uloga nije imala dugotrajnu zabranu rada, što je roman učinio vrlo popularnim.

majstor i margarita o knjizi

Podrijetlo romana

Neki književni učenjaci nazivaju ovaj rad Faustus dvadesetog stoljeća. I ne uzalud, jer je Bulgakov uveo mnoge značajke Goetheovog remek-djela. Prva referenca je epigraf romana "... Dakle, tko ste vi, konačno? Ja sam dio te moći koja vječno želi zlo i vječno čini dobro. " Na prvom pojavljivanju Wolanda drži štapić s glavom pudla, u obliku kvake (Mefistopheles je krenuo prema Faustovu stanu pod krinkom crnog psa). Uz to je i djelo Goethea ime glavnog lika - Margarite. Upućivanje na "Faust" je također priča o Fridi, koja je zadavala njezino nezakonito dijete. Tako je i Margarita, koja je rodila dijete iz Fausta.

Epizoda s glavom Berlioza na loptu na Woland - referenca na popularnom fantasy romanu Belyaeva „profesora Dowell glava”. Razgovor između Berlioza i Bezdoma s Sotonom s brojnim tezama i stilom podsjeća na Ehrenburgovu knjigu "Neobične avanture Julija Jurenita" (1922). Tjelesni opis svakodnevnog života i običaja običnih građana blizak je Zoschenkovim feuilletonima i romanu "Zlatni telećki" Ilf i Petrov (epizode "Crow`s Slobodka"). Među ostalim, ljubavna linija "Učitelja i Margarite" izravno se odnosi na Bulgakov osobni život. Dok je pisao knjigu, on potajno sastao s Elena Shilovskaya da dugo nije usudio napustiti svog muža zbog djece.

Bulgakov majstor i margarita o knjizi

Osnovne priče

"Učitelj i Margarita" se u romanu naziva roman, jer događaji sadašnjosti služe kao okvir za rad Pontius Pilate. Knjiga jasno razlikuje nekoliko priča. Prije svega, ovo je ljubavna priča o Učitelju i Margariti. Paralelno, prolazi kroz priču o Pontiusu Pilatu i lutalnom proroku Ješuu Ha-Nozri. Važnu ulogu igra povijest evolucije Ivan Bezdomny, koji od tvorca propagandne rime na niskoj razini pretvara u ozbiljan znanstvenik.

Kao što znate, Bulgakov je imao vrlo teške odnose s drugim piscima, izdavačima i urednicima. Zbog nepotizma, pohlepe, nedostatka inteligencije i uskog svjetonazora mnogih od njih, Mikhail Afanasevich se često morao poniziti da bi objavio svoj rad. U međuvremenu, većina njegovih djela nije bila samo briljantna, već i relevantna za svoje vrijeme. To je samo sklonost koja se često daje ženama u karijeri. Iz tog razloga, ismijavanje MASSOLIT u "Učitelju i Margariti" daje posebno mjesto.

Uokvirivanje i istodobno glavna veza za sve priče su Woland i njegovi sljedbenici. Oni su oni koji vode iz utrnulosti junaka i prisiljavaju ih da djeluju. Epigraf poziva na svoju ulogu u romanu, postupno dovodeći do zaključka da u društvu koje je zaboravilo Boga Sotona i njegovi demoni moraju preuzeti ulogu dobra i pravde.

mikhail Bulgakov majstor i margarita o knjizi

Problemi "Učitelja i Margarite"

U ovom je romanu podigao mnogo "vječnih" pitanja. Prije svega, to je osoba koja vjeruje u najvišu moć. Tako se na početku romana Berlioz i njegov pratilac veselo pohvalili da ne vjeruju u Boga i kontroliraju svoju sudbinu. Daljnji događaji dokazuju lažnost svojih prosudbi. Također u radu, dovoljno prostora posvećeno je odnosu između talenta i društva. Dakle, kako bi se u potpunosti stvorio, prema mišljenju autora, genij je potreban financijsku sigurnost, kao i slobodu odabira tema.

Suvremeno društvo Mikhaila Afanasevicha, društvo je diktirao teme pisacima, te ih je podvrgnulo pisanju strogo cenzuriranim. Valja napomenuti da je, prema mnogim kritičarima, Bulgakov u ovom pitanju proturječan samome sebi. Za većinu njegovih remek-djela napisao je u zajedničkom stanu, između glavnog djela. Drugi problem romana je neoprostivost izdaje u ljudskoj prirodi. Tako su u Moskvi iu starim Yershalaim prisutni doušnici i zavidni ljudi. Oni su drugačije obučeni, imaju različite ideale i način života, ali se psihologija nije promijenila tijekom stoljeća.

recenzije majstora knjige i romana margarite

Ako su kritičari većinom oduševljeni, tada čitatelji vide različite heroje romana na različite načine. Najkontroverzniji je lik Učitelja. Neki ga se dive kao genija koji je porastao iznad života i blaženstva modernog svijeta. Drugi to nazivaju genijem, ali sebični. Dakle, bogatstvo, on ne nastoji pomoći svojim susjedima, nego sve troši na sebe. Njegov junak percipira Margaritu kao muza, a ne kao pravu osobu. On je voli, ali istodobno i nije briga za njezinu sudbinu. Dok boravi u bolnici, Učitelj ne žuri dati vijest o sebi, dok je lud za nepoznatom.

Neke recenzije knjige "Učitelj i Margarita" razlikuju se od Učitelja i pjesnika Bezdomnyja. Dakle, prvi je zasigurno genija, ali s bludom obrađuje svog brata olovke, a bez čitanja jedne linije njihove beskućene poezije, Učitelj postaje pjesnik u stanju ludila koji se srami svojih djela. Istodobno, čitatelji nemaju šanse usporediti djela dvaju pisaca i odlučiti je li Učitelj u pravu.

Od objavljivanja romana, Margarita je uvijek dobila najbolje osobine od čitatelja. Kao prototip, glavni lik je preuzeo Elena Šilovskaja, Mikhail Bulgakov ("Učitelj i Margarita"). Recenzije o knjizi nekih književnih kritičara upućuju na to da ova junakinja ima i značajke prve dvije žene pisca. Glavni lik je žena zaljubljena koja je, zbog suženog, postala vještica i sudjelovala u sotonskoj suboti.

Čitatelji s pravom primjećuju nerazvijenost ove slike. Dakle, Shilovskaja nije dugo ostavila muža zbog svoje djece. Međutim, Bulgakov je svoju heroinu učinio bez djece. Stoga nije jasno zašto je s takvom velikom ljubavlju ostala dugo s mužem. Dio publike je siguran da je Margarita pametan narcista, zbog dosade je započela roman na strani. Pojedinačni istraživači koji pišu recenzije o knjizi "Učitelj i Margarita" vjeruju da je glavni lik neka vrsta Fausta Bulgakova. Uostalom, ona je zapravo prodala svoju dušu radi pronalaženja smisla života - Učitelja.

recenzije majstora knjige i glavnih likova margarite

Jedan od najupečatljivijih likova u romanu je Woland. Usput, ime je preuzet iz iste "Faust". Došao je u Moskvu da pogleda društvo koje je riskirao živjeti bez Boga. Istovremeno, đavao i njegovi sluga demoni postaju plemenitiji i pošteniji od većine gradskih stanovnika. Mnogi čitatelji koji su napisali recenzije o knjizi "Učitelj i Margarita" zovu ovo djelo "Evanđelje Sotone". Dakle, Woland kaže svojim dvama piscima - ateisti svoju verziju Kristove povijesti. U svom je izlaganju Isus, od snažnog, ali milosrdnog Boga, pretvara u lutalicu koji nije potpuno svjestan svoje moći.

Knjiga, Mefistofe, Bulgakov često izgovara fraze koje iskrivljuju Kristove naredbe. Na primjer, zapamtite Sotonine riječi: "Nikad ne pitaj ništa! Nikad ništa, a posebno one koji su jači od tebe. Oni će se predložiti i oni će sve dati sami! ". Ova poznata fraza je izravna suprotnost onome što je Isus rekao: "Pitaj, i bit će vam dano - tražite i pronađi kucati i bit će vam otvoreno".

recenzije majstora i margarite

Ljubav u poslu

Većina onih koji čitaju rad Bulgakova, nazvati himanom beskrajne ljubavi, ostavljajući povratne informacije o knjizi. "Učitelj i Margarita" - roman o osjećajima, svijetle, snažne, strastvene, ali neobične. Svaki od glavnih znakova je priključen, ali na različite načine. Majstor voli umjetnost, Margarita u svom srcu dobiva mjesto musa, prema nekim kritičarima.

U isto vrijeme za ženu, njezin ljubavnik je značenje postojanja. Majstor budi u njoj uspavan majčinski instinkt. Voli se brinuti o njemu, zaštititi se i boriti za njega. Beskućnici za pjesnika koji je u bolnici, također postaje muza Margarita. Sanjao je o njemu mnogo godina.

pregled knjige majstora i margarita

Slika sovjetskog života u romanu

Problemi s stanovima uvijek su bili relevantni. Međutim, u vrijeme pisanja romana, stekli su jednostavno fantastične ljuske. Činjenica je da su nakon revolucije, u potrazi za poslom, seljaci bez imanja, radnici i ljudi intelektualnih profesija ulili u Moskvu. Međutim, glavni grad SSSR-a bio je jednostavno fizički nesposoban za smještaj svima. Zato je životni prostor vrijedio zlato. I čim je stupio na snagu zakon, prema kojemu je životni prostor oduzet od osuđenog građanina, otkaze protiv susjeda radi stjecanja njihovih soba postali su vrlo česti.

Ovaj Bulgakov nije propustio spomenuti u svom radu. Tako je "prijatelj" Učitelja - Aloysius Magarych, kako bi zauzeo svoje stanovanje, napisao otkaz. Također Woland, nakon što je vidio dovoljno muskovica u kazalištu, istaknuo je da problemi s apartmanima imaju snažan utjecaj na njih. Među ostalim zamkama sovjetskog života, opisao je Bulgakov, bila je grubost službenika, rasprostranjena nepristojnost, mito, nestašica hrane, normalna odjeća i još mnogo toga.

majstor i margarita o knjizi

Zanimljive činjenice

Mnogo je zanimljivih činjenica o Bulgakovovom romanu:

• Woland i svi njegovi drugovi imali su neke nedostatke u svom izgledu. Upućivalo se na vjerovanje da su svi anđeli fizički savršeni, a demoni su bili osakaćeni, kao simbol progonstva.
  • Glavni lik je dijelom napisao Bulgakov od sebe, a dijelom je nosio značajke NV Gogol. Zbog upućivanja na potonje u romanu, izraz o nepogrešivosti rukopisa zvuči.
  • U izvornoj verziji, junak nije bio pozvan Master, već pjesnik.
  • Iako je Margarita prije svega dobila osobine iz treće supruge Bulgakova, svaka od njegovih žena kasnije je tvrdila da je to ona koja je njezin roman portretirao Mihail Afanasevich.
  • Ili je bio udaljeni rođak glavnog lika, koji joj je natuknuo na loptu Margaret iz Navarre (Kraljica Margot) ili Marguerite de Valois.

Posljednji roman Bulgakova ostavio je više pitanja nego odgovora. Međutim, danas, zahvaljujući internetu, svaki čitatelj može pokušati odgovoriti na njih sam. Na brojnim forumima posvećenim romanu, svatko može ostaviti vlastito mišljenje o knjizi "Učitelj i Margarita", pisanje eseja, recenziju ili čak poeziju.